قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو چیست میموس

احتمالاً قصد شما از مطالعۀ این مقاله، کسب مهارت‌هایی درزمینۀ بازاریابی و افزایش فروش است. علی‌رغم ترقی زیاد سریع تکنولوژی و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، هنوز بسیاری از فروشندگان و یا صاحبان کسب‌وکار برای افزایش فروش خویش به پیگیری روش‌های سنتی و بعضاً منسوخ‌شده هستند؛ در این روش‌ها معمولاً با بیشترین هزینه، کمترین نتیجه حاصل خواهد شد و شدنی است درنهایت مایه کاهش شدید یا قطع بودجۀ بازاریابی و تبلیغات آن‌ها شود.

همان‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، من قصد دارم روشی را به شما معرفی کنم که با به کارگیری آن می‌توانید بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای، درآمدتان را الی چند مساوی افزایش دهید. کافی‌ست با گوگل اخ شوید!

سئو چیست؟
بیش از ۱۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است در عالم شکل گرفت و مدیران وب‌سایت‌ها متوجه شدند که می‌توانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وب‌سایت خود را در کلمات کلیدی گوناگون به رتبه‌های نخست نتایج جستجوی گوگل برسانند.

پس‌ازآن بود که دنیای بازاریابی دیجیتال دچار تحول عظیمی شده و کسب‌وکارهایی که از این طریق برای بازاریابی استفاده می‌کردند کامیاب به افزایش تند فروش و کسب سودهای زیاد زیادی شدند.

در کشور ما نیز از نزدیک ۱۰ سنه قبل، رفته‌رفته برخی وبمسترهای باهوش پی به این موضوع برده و شروع به کسب درآمد از این طریق کردند. امروزه شغلی با عنوان «مهندس سئو» یا «متخصص سئو» و یا به‌طور عامیانه‌تر «سئوکار» به هستی آمده است که این کسان به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وب‌سایتتان را در واژه ها کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان به رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل برسانید.

طبق اعلام رسمی گوگل، بیش از ۲۰۰ پارامتر گوناگون هنگام رتبه‌بندی نتایج جستجو باره ارزیابی قرار می‌گیرد و درنهایت مشخص می‌شود که کدام وب‌سایت‌ها در چه کلمات کلیدی در چه رتبه‌ای از نتایج گوگل نمایش دیتا شوند.

سال‌های پیش گواه آن بودیم که بسیاری از نتایج جستجو ارتباطی به عبارت جستجو شده نداشتند؛ زیرا با گذر سررسید و آزمون‌وخطا، روش‌های دغلی برای رسیدن به رتبه‌های نخست گوگل توسط کاربران کشف شد و وب‌سایت‌های اسپم و تبلیغاتی توانسته بودند با به کارگیری این روش‌ها در بسیاری از کلمات کلیدی غیر پیوسته در رتبه‌های نخست گوگل نمایش دیتا شوند. گوگل برای رویارویی با این مشکل، به‌صورت مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی کرده و از هوش مصنوعی قدرتمندی برای شناسایی و نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران کاربرد می‌کند.

اما شدنی است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود که سئو چگونه می‌تواند به بازاریابی و افزایش فروش وب‌سایت شما کمک کند؟

روزانه میلیون‌ها نفر از کاربران اینترنت مشغول جستجوی محصولات/خدمات موردنیاز خویش در گوگل هستند. می‌دانید اگر وب‌سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در رتبۀ نخست نتایج جستجوی گوگل نمایش دیتا شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ استجابت کاملاً مشخص است: افزایش فروش غیر قابل باور بدون حتی یک ریال هزینه برای تبلیغات!
یک مثال از معجزۀ سئو!
تصور کنید شما در گرد از بهترین مناطق بازار کبیر تهران، یک فروشگاه کبیر کفش دارید و زمینۀ فروش کفش کار و جنبش می‌کنید. با در عقیده اخذ این شرایط، لطفاً به سؤالات زیر پروا کنید:

روزانه چند نفر از مقابل فروشگاه شما عبور می‌کنند؟
چند تن از آن‌ها وارد فروشگاه شما خواهند شد؟
چند نفر در ایران هستند که به محصولات شما دربایستن دارند اما شانس اینکه با فروشگاه شما آشنا شده و یا از مقابل آن عبور کنند را ندارند؟
ساعت شغل فروشگاه شما چند ساعت در روز است؟
ساعت‌های غیر کاری و روزهای تعطیل مشتریانتان چگونه می‌توانند از شما خرید کنند؟
باکمی تفکر به سؤالات بالا متوجه خواهید شد که بازار شما اندک به مشتریانی است که از مقابل فروشگاه شما عبور کرده یا به‌نوعی از قبل شما و کسب‌وکارتان را می‌شناسند؛ ولی اگر وب‌سایتی داشته باشید که تمامی محصولاتتان را در آن شناسایی کرده‌اید، این بخت را دارید که مشتریان از سراسر جهان با شما آشنا شده و از محصولاتتان استفاده کنند؛ ولی صرفاً داشتن یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی کافی است؟ قطعاً خیر.

شما اگر صاحب بهترین، زیباترین و مدرن‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران نیز باشید، بدون ورود بازدیدکنندۀ هدفمند به وب‌سایتتان تقریباً هیچ فروشی نخواهید داشت! بهترین گذرگاه جذب بازدیدکنندگان هدفمند به وب‌سایتتان، پیشه بر روی سئو و بهینه‌سازی سایت است.

با قرارگیری وب‌سایتتان در رتبه‌های نخست نتایج جستجوی گوگل، روزانه هزاران تن که به دنبال خرید کفش بوده و درواقع مشتریان بالقوۀ شما هستند، وارد وب‌سایتتان شده و این شکیبیدن هستی دارد که از محصولات شما خرید کنند؛

اجازه دهید این‌طور نگاه کنیم که داشتن یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خوب و حضور در رتبه‌های اول نتایج گوگل، مشابه آن است که در هر استان، شهر، خیابان و کوچه، یک شعبه از فروشگاه شما هستی دارد و همگی افرادی که به پیگیری خرید کفش هستند می‌توانند هرلحظه که خواست کنند وارد فروشگاه شما شده و خریدشان را اتمام دهند.

افراد و شرکت‌های مختلفی در ایران به ارائۀ خدمات سئو می‌پردازند اما توصیۀ من این است که خودتان کار بر روی سئو را ابتدا کنید. یادگیری سئو نیاز به کمی صبر و حوصله دارد ولی نتایج آن می‌تواند کسب‌وکارتان را برای همش متحول کند.

محکم بنشینید؛ سئو نخست می‌شود!
در ادامه وارد بحث اصلی سئو خواهیم شد؛ پیمان است کمی سئو بیاموزیم و رفته‌رفته خودمان گلیمِمان را از آب بیرون بکشیم و وب‌سایتمان را بهینه سازی کنیم!

اما قبل متعلق به لازم است نخست یک یادآوری حقیر از بخش‌هایی که الی الآن آموخته‌ایم داشته باشیم و پس به ادامۀ موضوع بپردازیم؛ از اینجا به بعد بحث کاملاً جدی است

یادداشت: بومی‌سازی و آنچه به آن چسبیده است!

نویسنده این یادداشت «امیر ناظمی» رییس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات است.

میراث رفتار دولت‌ها در ایران به گونه‌ای است که وقتی صحبت از هر امری می‌شود، واژه‌ها به اندازه‌ی کافی می‌تواند مخاطب را موافق یا مخالف سازد.

به عنوان مثال کافی است از واژه «بومی» یا «بومی‌سازی» در پست خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا میزان مخالفت‌ها را و نوع مخالفت‌ها را مشاهده کنید. مخالفت‌ها با استناد به رفتار گذشته‌ی دولت‌ها است. در ذهن مخاطب «بومی‌سازی» معادل می‌شود با رانت‌دهی به تیم‌ها و گروه‌هایی که می‌توانند با دولتی‌ها ارتباط برقرار کنند!

امروز استفاده‌ی کاربران از برخی از اپ‌های موبایل‌های اندرویدی نیز مشابه با آیفون دچار مشکل شدند. برخی از افراد این چالش را به گونه‌ای گسترش دادند که می‌توانست تا حد بحران پیش رود. این ایده که اگر چنین رفتاری برای سایر اپ‌ها نیز ادامه یابد، این پرسش را طرح می‌کرد که در صورت تحقق چنین عملی، آیا کلیه‌ی اپ‌ها ناکارآمد خواهد شد؟

بر اساس چالش پیش آمده لازم بود تا این اطمینان به شهروندان داده شود که در بدترین حالت، بر اساس فعالیت‌هایی که در سال‌های پیش بر روی نسخه اپن سورس اندروید انجام شده است، سیستم عاملی که رفع کننده حداقل نیازها باشد، هم‌اکنون وجود دارد؛ هر چند به این معنا نیست که خود به استقبال خودتحریمی برویم.

برای پرهیز از آن‌که بخش خصوصی و غیردولتی که فعالیت‌هایی را نیز در این خصوص انجام داده است، از بازی حذف نشوند، و بازی تبدیل به یک بازی صرفا دولتی نشود، تلاش کردم تا در توییت از تمامی گروه‌ها بخواهم به صورت مشارکت‌جویانه محصولات جایگزین خود را نیز اعلام نمایند. بر اساس این فکرها بود که توییتی نوشتم با این متن:

«دوسال است که پژوهشگاه فاوا در حال طراحی سیستم عامل بومی است تا تاب‌آوری فضای مجازی کشور در برابر ⁧تروریسم اقتصادی⁩ آمریکا تقویت شود.

تا ساعاتی دیگر، فراخوانی برای همکاری متخصصان در این زمینه منتشر می‌شود تا⁧ #همه‌باهم از کسب‌وکارهای بومی در برابر یکجانبه‌گرایی‌ها دفاع کنیم. راه سخت اما ناگزیر است!»

اما پاسخ‌هایی متنوع در توییتر دریافت کردم. توییت‌هایی که بخش عمده‌ی آن‌ها صرف نظر از ادبیات متن‌شان که توهین یا حمایت باشد، متمرکز بر مواردی بود که بیش از هر چیز حاصل تجربیات نامطلوب گذشته‌شان بود.

خود را که جای این مخاطبان و هم‌وطنان می‌گذارم، حق را به آن‌ها می‌دهم تا دغدغه‌هایشان را با صدای بلندتر بر من مدیر دولتی فریاد بزنند. به همین دلیل لازم بود تا توضیحات زیر را برای آن که هم خودم یادم نرود و هم من و همکارانم در وزارتخانه به آن پایبندتر شویم مکتوب نمایم:

۱-تاب‌آوری: توسعه‌ی نرم‌افزارها، سیستم‌های عامل یا اپلیکیشن‌ها بیش از هر عاملی تابع کاربران آن است. بدیهی است که هر چه کاربران یک اپلیکیشن افزایش می‌یابد، ظرفیت بالاتری برای ارتقاء کیفیت می‌یابد.

به عنوان مثال اصلی‌ترین الگوریتم‌هایی که گوگل را از سایر موتورهای جستجو برجسته و متمایز می‌سازد، متکی بر رفتار تعداد بالای کاربران است، و این امر گوگل را غیرقابل رقابت کرده است.

به این ترتیب بدیهی است که وقتی سیستم عاملی با تعداد کمی کاربر روبه‌رو می‌شود، امکان توسعه کمتر می‌یابد. به همین دلیل بدیهی خواهد بود که این سیستم عامل به اندازه‌ی سیستم عامل‌هایی با بازار جهانی کاربرپسند نخواهد بود، اما ویژگی آن افزایش تاب‌آوری است؛ یعنی وقتی راه‌ها بسته می‌شود، می‌دانیم که سیستم عاملی وجود دارد که می‌تواند مشکلات پایه را حل کند. کسی نه ادعای آن را دارد که می‌تواند جایگزینی جهانی باشد، نه اساسا اگر کسی چنین ادعایی کند، در دنیای فناوری معنایی خواهد داشت.

۲-اختراع چرخ: برای ایجاد یک سیستم عامل بومی نیاز نیست تا از ابتدا آغاز کنیم. آن چیزی که امروز هم آماده شده است، متکی بر نسخه متن‌باز اندروید بوده است. سال‌ها واژه‌ی بومی‌سازی یادآور برنامه‌هایی بوده است که چرخ را از ابتدا اختراع می‌کرده‌اند.

پرهیز از اختراع چرخ در خصوص این پروژه پیش‌فرض ما خواهد بود. همچنین استفاده از متن‌بازها و تخصص فعالان آن‌ها.

۳-پول‌پاشی: پروژه‌های بومی اما یادآور توزیع پول‌های دولتی نیز بوده است. به همین دلیل است که برخی از انتقادات و پیش‌بینی‌ها چشم دارند به پیامد این حرف در توزیع پول به نورچشمی‌ها!

به همین دلیل سخنی از پروژه دادن‌ها و پول دادن‌ها نبود و نیست. این توییت فراخوانی بود برای شناسایی آن‌ها که کاری انجام داده‌اند، آن‌ها که امروز محصولشان آماده است و می‌تواند در شرایط خاص مورد استفاده قرار گیرد.

هرچند چنین سیستم‌های عاملی به دلیل کنترل‌پذیر بودن ارتباطات و اطمینان از نداشتن درهای پشتی می‌تواند در فعالیت‌های خاص یا برای افراد سیاسی مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر کارکردهایی فراتر از شرایط تحریم‌ها نیز دارد.

۴-دخالت دولتی‌ها: بومی‌سازی در ذهن مخاطب یادآورد مداخله دولت نیز هست. فراخوان یاد شده اما به دلیل استفاده از محصولات بخش خصوصی بود که منتشر شد؛ یعنی حداقل مداخله‌ی دولت.

در مجموع واژه‌ها تاریخ خود را در جوامع پیدا می‌کنند. متاسفانه رفتارهای تاریخی در کشور ما به گونه‌ای شده است که «بومی‌سازی» تبدیل به واژه‌ای شده است که می‌تواند موضع‌گیری‌هایی همراه با مخالفت را ایجاد نماید.

امیدوارم روزی با رفتارهای صحیح بشود این تجربیات نامطلوب را پاک کرد.

کاهش بی‌سابقه فروش گوشی‌های اکسپریا؛ احتمال تعطیلی بخش موبایل سونی

میزان فروش گوشی های اکسپریا در سال گذشته با کاهش ۵۰ درصدی مواجه بوده است.

سونی که زمانی در بازار موبایل حرف های زیادی برای گفتن داشت، پیش بینی کرده بود که تا پایان سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۹ (فرودین ۱۳۹۸)، حداکثر ۱۰ میلیون گوشی را به فروش برساند. رقم این پیش بینی اما بعدا به ۹ میلیون و بعدا به ۷.۵ میلیون کاهش پیدا کرد. دی ماه گذشته ژاپنی ها انتظارات خود را به ۶.۵ میلیون کاهش دادند و حالا مشخص شده که در سال گذشته سونی همین تعداد گوشی را به فروش رسانده است.

احتمال تعطیلی بخش موبایل سونی وجود دارد

سونی در حالی تنها ۶.۵ میلیون گوشی به فروش رسانده که رقیب نوپایی مثل هواوی در این مدت بیش از ۲۰۸ میلیون گوشی را روانه بازار کرده است. حتی خود سونی هم ۴ سال پیش ۴۰ میلیون دستگاه موبایل فروخته بود. شرایط وخیم سونی موبایل زمانی مشخص تر می شود که عملکرد آنها را در قالب فصول مختلف بررسی کنیم. این شرکت بین مارس تا ژوئن ۲۰۱۸ دو میلیون دستگاه فروخته اما در سه ماهه بعد این رقم از ۱.۶ میلیون فراتر نرفته است.

عرضه اکسپریا XZ3 و تعطیلات کریسمس هم تاثیر چندانی در فروش ژاپنی ها نداشته و آنها تنها موفق به فروش ۱.۸ میلیون دستگاه شده اند اما در سه ماهه بعد این عدد تا ۱.۱ میلیون سقوط کرده که یک رکورد منفی برای آنها به شمار می رود. 

سونی موبایل

این فروش اندک زیان ۸۶۹ میلیون دلاری را به سونی موبایل تحمیل کرده و آنها حالا امیدوارند با تعدیل نیروها و اتخاذ رویکردهای دیگر هزینه های عملیاتی را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

این شرکت در پیش بینی جدید برای سال آینده سطح انتظارت خود را به فروش ۵ میلیون دستگاه کاهش داده هرچند امیدوار است که تا مارس ۲۰۲۱ به سودآوری دست پیدا کند. از طرف دیگر خبرهایی از فشار سرمایه گذاران برای تجدید نظر در روش های مدیریتی سونی به گوش می رسد که ممکن است به تعطیلی کامل واحد موبایل این شرکت بینجامد.

جهرمی: گزارش به مردم شوآف نیست، مردم فرق این دو را خوب می‌دانند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به ادعای یک فعال فضای مجازی مبنی بر عدم نظارت درست بر فضای مجازی تاکید کرد که ما باید پلیس را در این امر یاری کنیم. به گفته «محمد جواد آذری جهرمی» وزارت ارتباطات از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس در بستر اینترنت را آغاز کرده‌است.

وزیر ارتباطات در توییتر خود به سوالات «علی اکبر رائفی پور» فعال فضای مجازی که در ارتباط با قتل طلبه همدانی به نحوه نظارت بر فضای مجازی انتقاد کرده و فضای مجازی بی‌ در و پیکر و ابزاری برای شوآف مسئولان دانسته بود، پاسخ داد.

آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود در پاسخ به ادعای عدم نظارت اصولی بر شبکه‌های اجتماعی که منجر به این قتل شده است نوشت:

«آزادی و امنیت هر دو از حق‌الناس است. یک جنایت وحشیانه و غیر انسانی رخ داده است، هر انسانی با شنیدن چنین خبری، متاثر می‌شود. در سایر کشورها هم هر از چندگاهی اخباری از اینگونه جنایات منتشر می‌شود، اما عموما بررسی می‌کنند که عوامل ریشه‌ای چه بوده است. مثلا اسلحه چگونه به این راحتی در دسترس این فرد بوده؟ انگیزه‌اش چه بوده؟ و سپس در آن مواضع اصلاحاتی انجام می‌دهند. نگاهی اگر به صفحه این جنایتکار بیاندازید، نژادپرستی در آن موج می‌زند.»

وزیر ارتباطات باور دارد که ساده انگارانه است همه علل ریشه‌ای را رها کنیم و صرفا انتشار خبر جنایت در شبکه‌های اجتماعی را معادل همه علل بدانیم:

«همین که امروز، شما مطالبه می‌کنید و من مسئول پاسخ می‌دهم و افکار عمومی قضاوت می‌کند، از دستاوردهای شبکه‌های اجتماعی است، اسمش گزارش به مردم است نه شوآف و البته مردم فرق این دو را خوب می‌دانند.»

آذری جهرمی همچنین تاکید کرد که باید پلیس را در امر امنیت در فضای مجازی، یاری کرد. به گفته او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کرده‌است.

گفتنی‌ست چند روز قبل یک طلبه همدانی به ضرب گلوله، به قتل رسید. براساس تحقیقات فرمانده انتظامی استان همدان، قاتل فردی سابقه دار بوده‌است که در صفحه اینستاگرامی خود عکس‌ها و ویدیوهایی از سلاح گرم و تیر‌اندازی با آن منتشر کرده بود. ضارب درنهایت در درگیری با مامواران پلیس کشته شد.

سئو حرفه ای چیست

اشاره به الگوریتم سئو !
الگوریتم احساسی ( قوانینی که تنها کارآزمودگان به آن نتیجه رسیده اند و خویش گوگل رسما اعلام نکرده ) در این لحظه به 205 فاکتور در نمایش نتایج گوگل دریافتی و یک وبمستر و سئوکار باید این فاکتور ها بداند و رعایت کند و یا اگر اطلاعات کافی ندارد حتما از یک سئوکار مشاوره بگیرد و یا پیمان نامه همکاری ببند برای پیشبرد وبسایت ببندد .

مفهوم دقیق در صفحه اولِ گوگل بودن
در طول 24 ساعت بیش از 280 میلیون جستجو توسط پارسی زبان ها ( ایرانی ها ) در گوگل سپریدن می شود ( تنها گوگل ) و یک درصد خیلی کم هم در bing و yahoo و سایز جستجوگر ها به جستجوی نیازهای خویش می پردازند و تمام کوشش وبمستر ها و سئوکار ها در مرحله ی اول جلب توجه موتور جستجوگر گوگل هست و کاری به سایر جستجو گر ها ندارند و شما می توانید با سئوی وبسایت سهم بزرگی از 280 میلیون جستجوی یومیه را به خود گزین کردن بدید و مطمئن باشید وقتی بیننده و کاربر متنی را جستجو می کند و گوگل رهنمود می دهد خیلی اعتماد اکثریت دارد تا اینکه همان متن را در تبلیغات نگریستن کند و بخواند .


سئو شغل و مدیران وبسایت های خیلی خوب می دانند که اگر در گوگل در صفحه های اول و دوم باشند به یک بازدید انبوه روزانه می رسند که درآمد آنها را تضمین می کند .. چه بسا باور نکنید که یک سایت فروشگاهی کامیاب در امرسئو می تواند با سئوی فروشگاه به بازدید 200 لغایت 500 هزار جستجو در روز برسد که میتوان حدس زد فروشگاهی با این بازدید روزانه چند میلیارد تومان فروش خواهد داشت ( نمونه ی آشکار آن فروشگاه دی جی کالا را می تاب مثال زد که بخش اعظم بازدید کننده ی خویش را از راه گوگل به دست می اورد و بیش از 25هزار فروش روزانه را درازا 24 ساعت تجربه می کند ) .


تاثیر Seo ( سئوکار ) روی وبسایت
در بالا توضیحات کامل در مورد اینکه سئوچیست و الگوریتم سئو و صفحه نخست گوگل بدون دیتا شد و حالا کارایی فعالیت سئو شغل روی سایت را روشنگری می دهیم که پس از اینکه سئوکار روی وبسایت تکاپو کرد چه فیدبک و اتفاقاتی می افتد :

بهبود محبوبیت سایت شما نزد گوگل و bing و یاهو ...
بهبود رنک سایت در همین موتورهای جستجو
بالارفتن ورودی های گوگل و افزایش مشتری و مخاطبان سایت شما
بالارفتن درصد اعتماد کاربران آماده درسایت و افزایش فروش
افزایش ترافیک های جدید و غیر تکراری ( یومیه درصد زیادی از مخاطبان نخستین بار وارد سایت شما می شوند و این بشدت در درامد شما تاثیر دارد)
جلب توجه کمپانی های تبلیغاتی که از جایگاه سایت شما به سود خودشان تبلیغات می کنند
فراهم شدن شرایط برای افزایش پیشرفت با ریسک کمتر و بدون نگرانی
و خیلی تاثیرات سایر ...
https://backority.ir/images/20652seo-development.jpg

وبسایت ها و سئوکار ها و وبمسترها بشدت در حال چشم وهمچشمی بر راز صفحه اول گوگل و لینک 1 الی 5 گوگل هستند و می دانند که اگر لینک 1 گوگل در نتایج باشند به بزرگترین موفقیت ممکن واصله اند .
برفرض نمونه در عبارت "خرید گوشی" لینک 1 الی 5 گوگل را سنجش می کنیم:

لینک 1 گوگل اگر بود بیش از 20 هزار کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد بیننده به خرید 70%
لینک 2 گوگل اگر بود بیش از 10 هزار کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد مخاطب به خرید 60%
لینک 3 گوگل اگر بود بیش از 5 هزار کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد بیننده به خرید 50%
لینک 4 گوگل اگر بود بیش از 2 هزار کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد بیننده به خرید 40%
لینک 5 گوگل اگر بود بیش از 1 هزار کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد مخاطب به خرید 40%
لینک 6 گوگل اگر بود بیش از 500 کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد بیننده به خرید 40%
لینک 7 گوگل اگر بود بیش از 400 کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد بیننده به خرید 30%
لینک 8 گوگل اگر بود بیش از 300 کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد مخاطب به خرید 30%
لینک 9 گوگل اگر بود بیش از 200 کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد بیننده به خرید 20%
لینک 10 گوگل اگر بود بیش از 100 کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد بیننده به خرید 20%
صفحه 2 گوگل لینک 1 نزدیک 50 کلیک ( مشتری ) درصد اعتماد مخاطب به خرید 10%

در احصاء بالا تماشا می کند که وبسایتی که در صفحه 2 گوگل لینک 1 هست ضمن اینکه کلیک خیلی اقلیت دارد درصد اعتماد مخاطب خیلی پایینتری هم دارد و در نتیجه می تاب گفت رسیدن به صفحه 1 و لینک 1 گوگل امثال یک سکوی پرتاپ موشک رشد عظیمی در تعداد مشتری های شما دارد .

سئو داخل صفحه (On Page SEO)
این سئو (سئو درونی ) به هدف رعایت نحوه ی کدنویسی و انتخاب صحیح تگ ها بدست طراح قالب و تگهای متون توسط مدیرمحتوا ساز و تصاویر و پیوند ها و .. می باشد و به عبارتی هرچیزی که به وبسایت

اضافه می کنید و اپلود می کنید مربوط به سئوی درون صفحه ( SEO ON PAGE ) هست . از عقیده بکوریتی رعایت نکردن این سرنوشت از سئو امثال رقابت با خودروی فرسوده و کهن در مسابقات ساختاره یک

هست .

سئو خارج صفحه (Off Page SEO)
مقابل seo on page ما SEO OFF PAGE هم داریم که سرنوشت دیگری از سئوی سایت می باشد .
سئوی خارج صفحه شامل تمام رفتارهای خارج از سایت می شود مثل داشتن صفحه ی فیس بوک برای سایت و یا انتشار تصاویر و پست های وب سایت در انجمن ها و داشتن بک لینک از سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها و کتاب های الکترونیکی و خیلی رفتارها و تکاپو های بیرونی سایر که مربوط به seo off page می باشد .
مهم ترین تفاوت سئو بیرون صفحه با سئو تو صفحه دراین هست که سئو خارج صفحه دربرگیرنده بی نهایت عملیات و رفتار می باشد و شما می توانید بی نهاید بک لینک دریافت کنید و یا در شبکه های اجتماعی بی نهایت بار تکاپو کنید که به شکل نیرومند روی سئوی پایانی سایت شما تاثیرگذار باشد .

سئوی کلاه سفید چیست ؟ ( Seo White Hat)
به کلیه رفتار ها و عملکرد ها و تکنیکها که در راستای رعایت قوانین سئو و موتورهای جستجو اتمام می شود گفته می شود که اصلاحا سئوی اخلاقی نیز گفته می شود ، زیرا که سئوکار با رعایت تمام اصول و انتظار موعد زیاد به یک نتیجه مثبت در نتایج جستجوی گوگل می رسد .

سئوی کلاه سیاه چیست ؟ ( seo Black Hat)
سئوکار کلاه سیاه رفتارهای غیرحرفه ای و غیر اخلاقی دارد و شدت آن نیز متفاوت می باشد و می تواند به شکل خیلی خودخواهانه فقط برای جذب امار از گوگل و نمایش تبلیغات باشد ( بدون نمایش هیچ محتوای به درد بخوری ) و یا می تواند به شکل پشت پرده و نهان این کار را بکند که در نما مشخص نباشد و در طولانی مدت نیز گوگل معرفی می کند و اینطور سئوها به هیچ عنوان ماندگار نیست و حتی مکمن هست کلا از نتایج گوگل حذف شوید هرچند اگر روزانه هزاران بازدید ازگوگل داشته باشید . این سئو ممکن هست فیدبک تند و آنی داشته باشد و با همان سرعت که رشد می کند نابود هم می شود .

سئو سایت

سئوی سایت و قالب و کدها
سئو سایت همان شیوه ی کدنویسی و چیدمان چارچوب وب سایت می شود که در سایت های وردپرس و جوملا و .. اصلی ترین سئوی سایت تقدیر قالب و افزونه ها می باشد که باید با یک متخصص و سئوکار این تقدیر از سایت ها بهینه سازی شود . این سئو باید از همان نخست رعایت شود و به روزهای بعد موکول نشود زیرا که پایه ی سئو و ساده ترین سرنوشت سئو است .
سئوی قالب نیز در مهم ترین تقسیم کاربرپسند و ریسپانسیو بودن می باشد که امروزه اکثر قالب ها این حمایت را لغایت نزدیک دارند و البته هرقالب ریسپانسیوی هم از نظر گوگل با استانداردها سئو مطابقت ندارد و باز یک سئوکار باید در پایان قالب سایت و کدهای آن را با دقت باره رسیدگی پیمان دهد و ایرادات ریز و هرچند کوچک را رفع کند.

سئو سایت با گرافیک بالا و پسندیده سایت و پیوسته با سوژه کار و جنبش سایت
سئوکار باید بخوبی بتواند بین رنگ و نوشتجات و نما کلی یک انسجام فوقانی ایجاد کند الی بیننده و بازدید کننده سایت به محض ورود چشم درد و سردرد نگیرد و ظاهر سایت خسته کننده نباشد .

تولید محتوا با رعایت سئو
سئوکار به هدف رعایت سئو نباید محتوای تکراری تولید کند و از سایت های سایر کپی کند ، بلکه باید مطالبی جدید ، کامل و لذیذ تر! تولید کند الی بیشتر از سایز وبسایت ها نزد گوگل دوست داشتنی باشد.

سئو واژه ها کلیدی
یک سئوکار باید از کلمات کلیدی پیوسته با موضوع و مناسب بهره‌گیری کند و بداند که واژه والده مطلب کدام واژه هست و روی آن واژه تمرکز کند و واژه ها کلیدی را فرآوری کند و وانگهی از امکاناتی که trends.google.com در اختیارش پیمان می دهد به واژه ها کلیدی نیرومند تر برسد .

سئو title عنوان
سئوکار با برگزیدن عنوان مناسب می تواند درصد CTR گوگل را بالا ببرد و از طرفی با رعایت سئو متن اصلی ، بیننده را در سایت بیش از دیگر سایت ها نگهدارد ( افزایش on time ) و با این پیشه گوگل را متوجه سودمند بودن محتوای سایت کند که این خود به انفرادی بسرعت در نتایج گوگل موجب رشد جایگاه سایت می شود .

 سئو با آنالیز وبسایت
وبمستر و سئو کار باید ضمن اپدیت نگهداشتن اطلاعات خودش ، کدهای و افزونه ها و پلاگین ها را باره رسیدگی پیمان دهد لغایت اگر کدی منسوخ شده باشد یا ایراد داشته باشد رفع و بروزرسانی کند و از همه مهم تر اگر در محتوا لینک های خروجی به سایت های سایر داشته باشد