قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

یک فلش مموری خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

فلش مموری متداول ترین ابزار برای تبادل اطلاعات بین کامپیوترهاست. اگر به خاطر داشته باشید، در گزینه از فلاپی دیسک هایی حجم زیاد و ظرفیت کمی داشتند برای تبادل اطلاعات استفاده می شد. البته بخاطر محدودیت فلاپی دیسک ها نمی توانستیم حجم زیادی از اطلاعات را جا به جا کنیم. پیشرفت تکنولوژی روی حافظه ها نیز تأثیر گذاشت و مدتی پس از فلاپی دیسک ها، فلش مموری ها وارد بازار شدند. فلش مموری حجم بسیار کمتری نسبت به فلاپی داشت و ظرفیت آن بسیار بیشتر و در حد گیگابایت است. به همین دلیل کم کم افراد فلاپی ها را کنار گذاشتند و از فلش مموری استفاده کردند.
نکته مثبت دیگری که در مورد فلش ها وجود دارد و کاربران را به خود جذب میکند، سرعت انتقال اطلاعات است. در گذشته برای انتقال اطلاعات باید زمان زیادی صرف می شد، اما با ورود فلش مموری ها به بازار این زمان رفته رفته کاهش پیدا کرد. سرعت یک فلش به برند و مدل آن بستگی دارد.

هنگام خرید فلش مموری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
اولین چیزی که پیش از خرید فلش باید به آن توجه کنید این است که برای چه کاری قصد دارید از آن استفاده کنید و میزان فضای مورد نیاز شما برای ذخیره اطلاعات چقدر است. به این نکته توجه داشته باشید که فلش مموری یک حافظه موقت است و بهتر است که برای ذخیره دائم اطلاعات خود از آن استفاده نکنید یا اینکه اطلاعات خود را در چند دستگاه مختلف ذخیره کنید. ظرفیت فلش مموری ها از 2 گیگابایت شروع می¬شود و تا ظرفیت¬های بسیار زیاد ادامه دارد. با افزایش میزان ظرفیت یک فلش، قیمت آن نیز افزایش می یابد.
تکنولوژی به کار رفته در فلش ها باعث شده است که بدون اشغال کردن فضای زیاد، میزان زیادی از اطلاعات را در خود جای دهند. البته موضوع کوچک بودن گاهی اوقات باعث ایجاد مشکل می شود؛ چرا که فلش های کوچک خیلی زود گم می شوند. به همین دلیل بسیاری از افراد از کیف های مخصوص برای فلش استفاده می کنند و یا آن را به وسیله دیگری مانند دسته کلید خود متصل می کنند. همچنین برخی از فلش ها جمع می شوند و یا درب محافظ دارند. اگر فلش شما آسیب ببیند، اطلاعات شما به کلی از بین خواهد رفت، به همین دلیل بهتر است که از ابتدا فلش مموری تهیه کنید که محافظ داشته باشد.
فلش هایی که دارای اشکال فانتزی هستند، توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند. بهتر است حین خرید دقت که فریب زیبایی ظاهری این فلش ها را نخورید. برخی از این حافظه ها توسط شرکت های معتبری تولید نشده اند و به همین دلیل کیفیت بالایی ندارند. این بی کیفیتی مشکلاتی مانند سرعت پایین به وجود می آورد و میزان ظرفیت اسمی آن با ظرفیت واقعی آن تفاوت فاحشی دارد. همچنین در صورت استفاده مداوم از این فلش ها ممکن است بسوزند و اطلاعات شما از بین بروند، بدون این که قابلیت ریکاوری آن ها را داشته باشید.
توجه داشته باشید فلش مموری که خریداری میکنید، از تمام سیستم عامل ها پشتیبانی کند تا هنگام انتقال اطلاعات با مشکل مواجه نشوید. گاهی اوقات ممکن است لازم داشته باشید برای تبادل اطلاعات بین دو سیستم عامل مختلف مانند کامپیوتر و تلفن همراه خود از فلش استفاده کنید. اگر فلش شما از سیستم عامل اندروید یا ios پشتیبانی نکند، نمی توانید این کار را انجام دهید. برخی از سیستم عامل ها دارای فلش مخصوص به خود هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

بهترین فلش مموری های بازار
فلش مموری
فلش مموری

 

در تولید و ارائه فلش مموری نیز مانند بقیه وسیله های الکترونیک برخی از برندها پیشتاز هستند و فلش هایی که ارائه می دهند از اعتبار خوبی در بازار جهانی برخوردارند. تهیه فلش از این برندها خاطر شما را از بابت کیفیت آن آسوده خواهد کرد. توجه داشته باشید که برندهای ناشناخته ممکن است فلش مموری هایی با قیمت پایین تر و ظاهری زیباتر ارائه دهند، اما کارکرد آن ها وابسته به شانس شما خواهد بود و ممکن است به اطلاعات شما آسیب برسد.
در ادامه تعدادی از با کیفیت ترین فلش مموری های موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم و در مورد مزایا و معایب آن ها صحبت خواهیم کرد.

Patriot Supersonic Rage 2
این فلش دارای 128 گیگ حافظه است و سرعت انتقال اطلاعات آن توجه شما را به خود جلب می کند. اگر میزان نیاز شما به فلش زیاد است و به دنبال نمونه¬ ای حرفه ای هستید، این فلش گزینه مناسبی برای شماست. البته قیمت آن نسبت به نمونه های مشابه بیشتر است که این موضوع برای افرادی که به دنبال ظرفیت و سرعت زیاد در کنار هم هستند، به صرفه است.

Kingston Technology DataTraveler 100 Generation 3
این فلش از سیستم عامل های مختلف پشتیبانی می کند و به شما امکان تبادل اطلاعات بین سیستم عامل های مختلف را می دهد. ظرفیت آن 64 گیگابایت است و قیمت آن نیز خیلی بالا نیست. سرعت این مدل فلش نسبت به نمونه های مشابه کمی پایین تر است، اما نه به اندازه ای که نتوان از آن چشم پوشی کرد. مزایایی که این حافظه دارد، باعث شده است که انتخاب افراد زیادی در جامعه باشد.

Patriot Supersonic Mega
اگر به دنبال یک فلش با حجم بسیار زیاد و سرعت بالا هستید که در برابر آسیب نیز مقاوم باشد، این مورد انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. جنس بدنه این فلش از آلیاژ آلومینیوم است و به همین دلیل در برابر ضربه مقاومت بیشتری نسبت به نمونه های مشابه از خود نشان می دهد. اندازه این فلش نسبتا بزرگ است. طراحی بدنه آن به گونه ای است که اگر آن را به دستگاه متصل کردید، باید مراقب باشید که به آن برخورد نکنید تا باعث آسیب به فلش و پورت USB نشوید. حجم این حافظه 512 گیگابایت است.
آنچه ذکر شد تنها چند نمونه از فلش های باکیفیت موجود در بازار بودند. شما می توانید با توجه به ملاک هایی که برای شما مهم است مانند قیمت، ظرفیت، سرعت و… فلش مموری متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

در صورت عدم استفاده از فلش با کیفیت چه مشکلاتی به وجود می آید؟
 

فلش مموری
فلش مموری

 

از ابتدا ما روی تهیه فلش مموری با کیفیت تأکید بسیاری داشتیم؛ اما اگر یک فلش معمولی از یک برند غیر معروف خریداری کنیم، چه اتفاقی می افتد؟ نمی توان گفت تمام محصولات ارائه شده از برندهای نوپا و غیر مشهور بی کیفیت هستند، اما کارکرد وسیله ای که از این برندها خریداری می کنید، بستگی به شانس شما دارد. فلش وسیله ای است که اطلاعاتی روی آن نگهداری می شود که از بین رفتن آن می تواند هزینه های مالی و غیرمالی بسیاری برای صاحب آن داشته باشد، به همین دلیل لازم است که از امنیت اطلاعات خود اطمینان داشته باشید.
یک فلش مموری بی کیفیت ممکن است باعث ویروسی شدن دستگاه هایی شود که به آن وصل می شوند. حتی ممکن است به صورت استاندارد طراحی نشده باشد و باعث آسیب رسیدن به پورت USB دستگاه های شما شود.
اگر فلش مورد نظر خود را از محلی غیر معتبر و برندی غیر معتبر خریداری کنید، ممکن است فلشی با ظرفیت بسیار کمتر از ظرفیتی که بهای آن را داده اید، دریافت کنید. این موضوع به ویژه در مورد فلش هایی با ظرفیت بالا به وجود می آید.
حافظه های معتبر دارای گارانتی های معتبری هستند و تمامی آن ها از سوی شرکت ارائه دهنده به ثبت رسیده اند و حتی ضمانت تعویض دارند. وقتی محصولی گارانتی دارد، خاطر شما از بابت کیفیت آن آسوده خواهد بود و در صورت ایجاد مشکل به راحتی می توانید به نمایندگی های مربوطه مراجعه کنید و محصولی که خریداری کرده اید را تعمیر یا تعویض کنید. معمولا فلش های معتبر قابلیت ریکاوری اطلاعات را نیز دارند.
توجه داشته باشید که برخی از برندها دارای نمونه های فیک نیز می باشند. سعی کنید فلش مموری مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید و کارت گارانتی دریافت کنید. همچنین معمولا شرکت های معتبر سریال محصولات خود را ثبت می کنند که می توانید شماره درج شده روی جعبه را در وب سایت کمپانی وارد کنید و از اصالت محصول اطمینان حاصل کنید.

 

فلش مموری به عنوان هدیه
فلش مموری
فلش مموری

گاهی اوقات می خواهید برای شخصی که برایتان عزیز است، هدیه ای خریداری کنید اما از سلیقه او اطلاعی ندارید. در این مواقع بهتر است وسیله ای را انتخاب کنید که مورد پسند اکثریت افراد است و تقریبا مطمئن هستید که به کار می آید. فلش مموری از این دسته وسایل است. نکات دیگری نیز وجود دارد که این وسیله را برای انتخاب به عنوان هدیه مناسب می کند. بدنه فلش ها طراحی های مختلفی دارند و شما می توانید مطابق با سلیقه خود انتخاب خاصی داشته باشید. ظرفیت فلش ها متفاوت است و برای انتخاب ظرفیت مناسب برای شخص مورد نظر تنها کافیست بدانید که چه کاری انجام می دهد، برای مثال یک مهندس به یک فلش با ظرفیت بالاتری نسبت به یک فروشنده نیاز دارد. تنوع در ظرفیت ها و برندهایی که فلش ها را تولید و عرضه می کنند، مزیت دیگری نیز برای شما فراهم می کند و آن تنوع در قیمت است. شما می توانید یک فلش مموری متناسب با بودجه خود برای ش

خص مورد نظرتان تهیه کنید. حتی شما می توانید در رابطه با هدیه دادن فلش ایده های خلاقانه ای را به کار ببرید، برای مثال عکس های یادگاری خود با شخص مورد نظر را در فلش جمع آوری کنید و به او هدیه دهید، با این کار زمانی که او برای اولین بار از فلش استفاده می کند، شگفت زده خواهد شد.

منبع:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.