قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چهارده نکته کلیدی و آموزشی درباره کاتالوگ

سفارش دهنده هستید یا طراح، مدیر تبلیغاتی یا صاحب کسب و کاری شخصی، فرقی نمی کند، قطعا سرو و کارتان با این کلمه می افتد «کاتالوگ». در مقاله ی پیش رو چهارده باید و نباید و نکته کلیدی را در رابطه با ابعاد مختلف این کالای مهم تبلیغاتی ارائه خواهیم داد. اما پیش از آن، تعریفی کوتاه از کاتالوگ مفید خواهد بود. کاتالوگ (Catalog) کتابچه ای تبلیغاتی است که برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مشتریان به وجود آمده و اغلب به صورت چاپی در دسترس مشتریان، فروشندگان و بازاریابان قرار می گیرد. (عبارت کتابچه اصطلاح است زیرا ممکن است برگ های یک کاتالوگ به صورت تا شده و بدون صحافی کتابچه ای باشد) این کتابچه، راهنمای تبلیغاتی محصولات یک کارخانه یا خدمات یک شرکت است. در کالای تبلیغاتی مشخصات کالا، اعم از نام و اندازه و مدل و ویژگی های آن به واسطه متن و تصویر به همراه خصوصیات فنی کالا درج می شود تا خریدار بتواند از آن به عنوان کارنمای آن تولیدات استفاده کند.


حال به ذکر آن 14 نکته کلیدی می پردازیم:


 


آموزش طراحی کاتالوگ


 

1-چرا کاتالوگ چاپ کنیم؟

کاتالوگ با هدف معرفی کالا یا خدمات و جذب مشتریان بالقوه و در جهت راهنمایی آنان منتشر می شود. با پیچیده تر شدن و تنوع محصولات در بازارهای تولیدی، به نظر می رسد کاتالوگ ها بیش از هر زمان دیگری جایگاه یافته اند. در این زمینه اگرچه فضای مجازی توسعه زیادی یافته و اگرچه حتی گاهی کاتالوگ های مجازی و غیر چاپی نیز در فضای اینترنت منتشر می شوند، اما همچنان ماندگاری و دم دست بودن یک نسخه چاپی و همراهی آن با فروشنده، از مزایای این نوع تبلیغات است.


همچنین نسخه های چاپی کاتالوگ ها، قابل حمل و کم حجم هستند و در نیم نگاهی مفید و مختصر به تولیدات، محصولات و جایگاه تولید کننده اشاره می کنند و از طرف دیگر برای امور بازاریابی و تبلیغات و معرفی تولیدات در محیط فروشگاه ها و نمایندگی ها نیز بسیار موثر هستند


 


اصول طراحی کاتالوگ


 

2-کاتالوگ برای چه کسانی است؟

کاتالوگ مجموعه ای گرد آوری شده یک دسته از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا موسسه، با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه ی آن کالا یا خدمات است.


در واقع آن ها برای اشخاصی که رابط میان تولیدکننده و مصرف کننده هستند، تهیه می شوند. این اشخاص، خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش فروشنده یا مغازه دار، یا نقش واسطه میان ارائه دهنده ی خدمات و گیرنده ی خدمات مانند شرکت های مخابراتی و ... را بازی می کنند.


کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می شوند و حاوی اطلاعات مناسب آنهاست. این اطلاعات لزوما برای مصرف کننده مفید نیستند.


 


خلاقیت در کاتالوگ


 

3-سلیقه در طراحی

همان طور که می دانید، طراحی یک مساله سلیقه ای است. ممکن است شما از یک طراح بخواهید برای شما راجع به فلان موضوع مد نظرتان، یک طرح آماده کند و همزمان از یک طراح دیگر بخواهید همین کار را برایتان بکند. بعد از چند روز که طرح ها آماده شود، احتمالا دو چیز کاملا متفاوت از هم خواهید دید که از لحاظ گرافیکی نمیتوان به هیچ کدام ایراد ساختاری گرفت (البته به فرض اینکه آن دو نفر طراحان خوبی باشند). هیچ کدام این طرح ها ایرادی ندارد. شما مثلا از طرح اول خوشتان می آید و یک نفر دیگر از طرح دوم. این سلیقه شخص شماست. اما در شرایط مساوی، هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد. بحث تفاوت سلیقه شما و بقیه است. البته این طور هم نیست که مطلب کاملا سلیقه ای باشد. یک سری اصولی در کار وجود دارد که باید رعایت شود. ولی به شرط رعایت تمام آن اصول، کار سلیقه ای می شود.


حال برای این که ببینید آیا یک مجموعه، مستحق این است که طراحی شما را انجام دهد یا نه، باید این را بررسی کنید که سلیقه شما به سلیقه طراحان آن مجموعه نزدیک است یا نه. برای بررسی این مطلب، بهترین کار این است که نمونه طراحی های قبلی مجموعه را بررسی کنید و ببینید که آیا از کارهای دیگرشان راضی هستید یا خیر. به این مطلب توجه داشته باشید که اگر سفارش شما مثلا طراحی برای کارگاه کابینت سازی است، حتما نباید دنبال طراحی بگردید که طراح کار کابینت سازی است. زیرا این مطلب معقول نیست. شما مجموعه کارهای آن طراح در زمینه های مختلف را باید ببینید و بپسندید.


منبع:

https://www.echantillon.ir/gifts-category/tv-card/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.