قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سئو چیست میموس

احتمالاً قصد شما از مطالعۀ این مقاله، کسب مهارت‌هایی درزمینۀ بازاریابی و افزایش فروش است. علی‌رغم ترقی زیاد سریع تکنولوژی و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، هنوز بسیاری از فروشندگان و یا صاحبان کسب‌وکار برای افزایش فروش خویش به پیگیری روش‌های سنتی و بعضاً منسوخ‌شده هستند؛ در این روش‌ها معمولاً با بیشترین هزینه، کمترین نتیجه حاصل خواهد شد و شدنی است درنهایت مایه کاهش شدید یا قطع بودجۀ بازاریابی و تبلیغات آن‌ها شود.

همان‌طور که از عنوان مقاله مشخص است، من قصد دارم روشی را به شما معرفی کنم که با به کارگیری آن می‌توانید بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای، درآمدتان را الی چند مساوی افزایش دهید. کافی‌ست با گوگل اخ شوید!

سئو چیست؟
بیش از ۱۴ سال پیش یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است در عالم شکل گرفت و مدیران وب‌سایت‌ها متوجه شدند که می‌توانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وب‌سایت خود را در کلمات کلیدی گوناگون به رتبه‌های نخست نتایج جستجوی گوگل برسانند.

پس‌ازآن بود که دنیای بازاریابی دیجیتال دچار تحول عظیمی شده و کسب‌وکارهایی که از این طریق برای بازاریابی استفاده می‌کردند کامیاب به افزایش تند فروش و کسب سودهای زیاد زیادی شدند.

در کشور ما نیز از نزدیک ۱۰ سنه قبل، رفته‌رفته برخی وبمسترهای باهوش پی به این موضوع برده و شروع به کسب درآمد از این طریق کردند. امروزه شغلی با عنوان «مهندس سئو» یا «متخصص سئو» و یا به‌طور عامیانه‌تر «سئوکار» به هستی آمده است که این کسان به شما کمک می‌کنند تا بتوانید وب‌سایتتان را در واژه ها کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان به رتبه‌های اول نتایج جستجوی گوگل برسانید.

طبق اعلام رسمی گوگل، بیش از ۲۰۰ پارامتر گوناگون هنگام رتبه‌بندی نتایج جستجو باره ارزیابی قرار می‌گیرد و درنهایت مشخص می‌شود که کدام وب‌سایت‌ها در چه کلمات کلیدی در چه رتبه‌ای از نتایج گوگل نمایش دیتا شوند.

سال‌های پیش گواه آن بودیم که بسیاری از نتایج جستجو ارتباطی به عبارت جستجو شده نداشتند؛ زیرا با گذر سررسید و آزمون‌وخطا، روش‌های دغلی برای رسیدن به رتبه‌های نخست گوگل توسط کاربران کشف شد و وب‌سایت‌های اسپم و تبلیغاتی توانسته بودند با به کارگیری این روش‌ها در بسیاری از کلمات کلیدی غیر پیوسته در رتبه‌های نخست گوگل نمایش دیتا شوند. گوگل برای رویارویی با این مشکل، به‌صورت مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی کرده و از هوش مصنوعی قدرتمندی برای شناسایی و نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران کاربرد می‌کند.

اما شدنی است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود که سئو چگونه می‌تواند به بازاریابی و افزایش فروش وب‌سایت شما کمک کند؟

روزانه میلیون‌ها نفر از کاربران اینترنت مشغول جستجوی محصولات/خدمات موردنیاز خویش در گوگل هستند. می‌دانید اگر وب‌سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان در رتبۀ نخست نتایج جستجوی گوگل نمایش دیتا شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ استجابت کاملاً مشخص است: افزایش فروش غیر قابل باور بدون حتی یک ریال هزینه برای تبلیغات!
یک مثال از معجزۀ سئو!
تصور کنید شما در گرد از بهترین مناطق بازار کبیر تهران، یک فروشگاه کبیر کفش دارید و زمینۀ فروش کفش کار و جنبش می‌کنید. با در عقیده اخذ این شرایط، لطفاً به سؤالات زیر پروا کنید:

روزانه چند نفر از مقابل فروشگاه شما عبور می‌کنند؟
چند تن از آن‌ها وارد فروشگاه شما خواهند شد؟
چند نفر در ایران هستند که به محصولات شما دربایستن دارند اما شانس اینکه با فروشگاه شما آشنا شده و یا از مقابل آن عبور کنند را ندارند؟
ساعت شغل فروشگاه شما چند ساعت در روز است؟
ساعت‌های غیر کاری و روزهای تعطیل مشتریانتان چگونه می‌توانند از شما خرید کنند؟
باکمی تفکر به سؤالات بالا متوجه خواهید شد که بازار شما اندک به مشتریانی است که از مقابل فروشگاه شما عبور کرده یا به‌نوعی از قبل شما و کسب‌وکارتان را می‌شناسند؛ ولی اگر وب‌سایتی داشته باشید که تمامی محصولاتتان را در آن شناسایی کرده‌اید، این بخت را دارید که مشتریان از سراسر جهان با شما آشنا شده و از محصولاتتان استفاده کنند؛ ولی صرفاً داشتن یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی کافی است؟ قطعاً خیر.

شما اگر صاحب بهترین، زیباترین و مدرن‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران نیز باشید، بدون ورود بازدیدکنندۀ هدفمند به وب‌سایتتان تقریباً هیچ فروشی نخواهید داشت! بهترین گذرگاه جذب بازدیدکنندگان هدفمند به وب‌سایتتان، پیشه بر روی سئو و بهینه‌سازی سایت است.

با قرارگیری وب‌سایتتان در رتبه‌های نخست نتایج جستجوی گوگل، روزانه هزاران تن که به دنبال خرید کفش بوده و درواقع مشتریان بالقوۀ شما هستند، وارد وب‌سایتتان شده و این شکیبیدن هستی دارد که از محصولات شما خرید کنند؛

اجازه دهید این‌طور نگاه کنیم که داشتن یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خوب و حضور در رتبه‌های اول نتایج گوگل، مشابه آن است که در هر استان، شهر، خیابان و کوچه، یک شعبه از فروشگاه شما هستی دارد و همگی افرادی که به پیگیری خرید کفش هستند می‌توانند هرلحظه که خواست کنند وارد فروشگاه شما شده و خریدشان را اتمام دهند.

افراد و شرکت‌های مختلفی در ایران به ارائۀ خدمات سئو می‌پردازند اما توصیۀ من این است که خودتان کار بر روی سئو را ابتدا کنید. یادگیری سئو نیاز به کمی صبر و حوصله دارد ولی نتایج آن می‌تواند کسب‌وکارتان را برای همش متحول کند.

محکم بنشینید؛ سئو نخست می‌شود!
در ادامه وارد بحث اصلی سئو خواهیم شد؛ پیمان است کمی سئو بیاموزیم و رفته‌رفته خودمان گلیمِمان را از آب بیرون بکشیم و وب‌سایتمان را بهینه سازی کنیم!

اما قبل متعلق به لازم است نخست یک یادآوری حقیر از بخش‌هایی که الی الآن آموخته‌ایم داشته باشیم و پس به ادامۀ موضوع بپردازیم؛ از اینجا به بعد بحث کاملاً جدی است
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.