قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

مسدود کردن پیام ها و دعوت های تبلیغاتی در تلگرام

 با توجه به تعداد چند ۱۰ میلیونی کاربران ایرانی در شبکه‌ی پیام رسان تلگرام، بدیهی است که این شبکه به یک تریبون جدید برای تبلیغ دهندگان تبدیل خواهد شد و از همین حالا نیز شاهد پست‌های تبلیغاتی بسیاری مابین مطالب کانال‌های تلگرامی هستیم. اما در این بین برخی افراد سوجو نیز وجود دارند که ابتدا گروه‌های تبلیغاتی مختلفی می‌سازند و سپس بدون اجازه یا اطلاع، شما را نیز در آن‌ها Invite می‌کنند که طبیعتا امری آزار دهنده و به نوعی توهین آمیز به حریم شخصی هر کاربر به حساب می‌آید. به لطف ویژگی جدیدی که از نسخه‌ی 3.5 به تلگرام اضافه شد شما قادر خواهید بود تا یک بار برای همیشه به چنین مشکلی پایان دهید و بدون Invite شدن‌های بی اجازه، به فعالیت خود در تلگرام ادامه دهید.

برای این امر کافی است تا بعد از مراجعه به تنظیمات، به بخش Privacy And Security وارد شوید تا با گزینه‌ی جدیدی تحت عنوان Group که به این بخش اضافه شده است رو به رو شوید. در حالت عادی این گزینه روی Everybody قرار دارد و تمامی اشخاص می‌توانند اقدام به اضافه کردن شما به گروه‌های خود کنند. با لمس این گزینه، به صفحه‌ی دیگری منتقل می‌شوید که علاوه بر حالت Everybody، گزینه‌ای با عنوان My Contacts نیز در اختیار شما قرار گرفته است که می‌توانید با انتخاب آن، یک بار برای همیشه دسترسی افراد غریبه برای اضافه کردن شما به گروه‌ها را مسدود کنید.

بعد از انتخاب My Contacts، در پایین این بخش، گزینه‌ای برای استثناها وجود دارد که می‌توانید حالت انتخاب شده را، شخصی سازی بیشتری کنید. برای مثال ممکن است که تعداد مخاطبان شما زیاد باشد یا حتی در بین آن‌ها نیز افرادی وجود داشته باشند که عادت بد Invite کردن بی اجازه‌ی شما به گروه‌های مختلف را داشته باشند. از همین رو بعد از انتخاب گزینه‌ی My Contacts دو گزینه‌ی Always Allow و Never Allow به معنای "همیشه" و "هرگز" را در اختیار خواهید داشت. اگر این بخش را بدون تغییر رها کنید، از این پس تنها افراد حاضر در کانتکت‌های شما قادر به Invite کردن شما در گروه‌ها خواهند بود. اگر روی گزینه‌ی Never Allow لمس کنید می‌توانید تنها افرادی که دوست ندارید را از این امکان منع کنید و برعکس اگر از گزینه‌ی Always Allow استفاده کنید، می‌توانید تنها افرادی که مشکلی با Invite کردن آن‌ها ندارید را انتخاب کنید تا از این پس تنها کاربران مشخص شده قادر به دعوت شما به گروه‌های مختلف باشند.

چگونه مرورگر کروم خود را سریع‌ تر کنیم؟

مرورگر کروم گوگل محبوب‌ترین مرورگر بعد از اینترنت اکسپلورر است و مدت‌ها است که در این زمینه از فایرفاکس پیشی گرفته و با گذشت زمان خود را به اینترنت اکسپلورر نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند. بنابر آمار ارائه شده، سهم اینترنت اکسپلورر از ۵۵.۸۳ درصد به ۴۴.۷۹ درصد رسیده و در این مدت کروم نیز از ۲۵.۶۸ درصد به ۳۶.۵۶ درصد بازار دست پیدا کرده است.

هر چند کروم یک مرورگر بسیار خوب است اما آپدیت‌های جدید آن ممکن است مشکلاتی برای برخی کاربران ایجاد کند.

گوگل به تازگی نسخه‌ی پایدار کروم ۴۹ را عرضه و در کنار برخی تغییرات کوچک ویژگی‌های جدیدی را نیز معرفی کرده است که از آن جمله می‌توان به smooth scrolling اشاره کرد. همان طور که از نام این ویژگی بر‌می‌آید، هدف آن سریع‌تر کردن تجریه‌ی اسکرول در مرورگر است.

با این حال این ویژگی برعکس عمل و برای برخی کاربران مشکلاتی را در هنگان مرور وب ایجاد کرده است. اما برطرف کردن این مشکل بسیار راحت است:

  • در تب جدیدی از کروم این عبارت را در نوار آدرس کپی کرده و دکمه‌ی اینتر را فشار دهید:chrome://flags/#disable-smooth-scrolling
  • دکمه‌ی Disable را فشار دهید
  • مرورگر خود را ریستارت کنید

به این راحتی ویژگی جدید که مشکل‌زا نیز بوده است غیرفعال شده و کروم به حالت عادی بازمی‌گردد.

مبانی امنیتی و عادت‌های مفید برای حضور امن در اینترنت

امروزه اینترنت و سرویس‌های آنلاین بستر ارتباطات اجتماعی هستند و بسیاری از فعالیت‌های روزمره‌ی ما در این فضای مجازی گسترده و بی‌انتها انجام می‌شود. استفاده از خدمات ارائه‌شده در اینترنت بدون ساخت حساب کاربری و رمز عبور امکان‌پذیر نیست؛ ولی این رمز عبور به‌تنهایی نمی‌تواند امنیت اطلاعات حساس و محرمانه ما را  در فضای مجازی تأمین کند. برای حفظ امنیت در اینترنت، آگاهی از یک سری مبانی امنیتی برای استفاده صحیح از همه‌ی ترفندهای حفاظتی سرویس‌های آنلاین و قابلیت‌های امنیتی تجهیزات کامپیوتری اجتناب‌ناپذیر است.

مراقب حملات سایبری مبتنی بر مهندسی اجتماعی باشید

1 مبانی امنیتی

 بزرگ‌ترین نگرانی امنیتی در اینترنت، حمله‌ی سایبری مبتنی بر مهندسی اجتماعی است. حمله‌ی مهندسی اجتماعی که با تکنیک‌هایی نظیر فیشینگ (Phishing)، جعل هویت افراد یا شرکت‌ها و ترفندهایی ازاین‌دست انجام می‌شود، رایج‌ترین روشی است که هکرها با آن به اطلاعات امنیتی شما دست پیدا می‌کنند. اطلاعات محرمانه‌ی لازم برای حملات سایبری غالبا توسط منابع داخلی افشا می‌شوند، ولی با این‌حال بهتر است در فضای مجازی به هیچ‌کدام از ابزارهای ارتباطی مثل لینک، ایمیل، شماره تلفن و... اطمینان کامل نداشته باشید. گاهی اوقات حتی نخبه‌های کامپیوتر با روش‌های بسیار ساده و پیش افتاده به دام میافتند و با بی‌دقتی به مبانی امنیتی خود را به خطر می‌اندازند.

رمزهای عبور قدرتمند و مطمئن انتخاب کنید

مبانی امنیتی 2

استفاده از یک پین چهاررقمی به‌عنوان رمز عبور گوشی هوشمند اصلا ایده‌ی خوبی نیست و حتی اضافه کردن یک رقم به این کد می‌تواند امنیت گوشی شما را به‌مراتب افزایش دهد. هکرهایی که به‌راحتی و با فشردن چند دکمه روی کیبورد قفل هر نوع گوشی هوشمند و کامپیوتری را می‌شکنند فقط در سینما وجود خارجی دارند. هکرهای دنیای واقعی باید با آزمودن همه‌ی احتمالات ممکن رمز عبور شما را حدس بزنند و هر چه دنباله‌ی طولانی‌تری از اعداد و حروف به کار ببرید کار آن‌ها مشکل‌تر می‌شود.

قابلیت پشتیبان‌ گیری خودکار کامپیوتر خود را فعال کنید

مبانی امنیتی 3

 اگر به گرفتن پشتیبان از محتویات کامپیوتر خود عادت ندارید، همیشه در معرض خطر از دست دادن اطلاعات مهم قرار خواهید داشت. گرفتن پشتیبان چندان سخت نیست و اگر هم این‌طور باشد، بهتر است برای حفظ اطلاعات ارزشمندتان این سختی را به جان بخرید. فعال کردن پشتیبان گیری خودکار با ابزارهای پیش‌فرض ویندوز و Time Machine مک یا نرم‌افزارهایی مثل CrashPlan به‌راحتی انجام می‌شود.

از بهترین آنتی‌ویروس‌ها و ضد بدافزارها استفاده کنید

مبانی امنیتی 4

 تهدید آلوده شدن کامپیوتر به ویروس و بدافزار همیشه وجود دارد و آنتی‌ویروس‌های ویندوز ومک و همین‌طور ضد بدافزارهایی نظیر Malwarebytes می‌توانند به‌خوبی امنیت شما را تأمین کنند.

 از روتر وایرلس خود با دقت محافظت کنید

مبانی امنیتی 5

در شبکه‌ی خانگی شما، روتر اولین خط دفاعی است و باید آن‌ را به بهترین شکل ممکن مورد محافظت قرار بدهید. برای شروع نام کاربری و رمز عبور مدیریتی (Admin) آن را عوض کنید و برای پسورد وایرلس، یکی از روش‌های رمزنگاری ارائه‌شده مثل WPA2 را به کار ببرید. در صفحه‌یتنظیمات روتر می‌توانید آی‌پی‌هایی که به آن متصل هستند و همه‌ی فعالیت‌های شبکه‌ی خانگی خود را مشاهده و مدیریت کنید.

هیچ‌وقت اطلاعات حساس خود را با ایمیل‌های رمزنگاری نشده ارسال نکنید

مبانی امنیتی

موارد محرمانه و مهم مثل اطلاعات بانکی، مکاتبات محرمانه‌ی شغلی و ... حتما باید با ایمیل‌های رمزنگاری‌شده ارسال شوند. برای این کار می‌توانید اطلاعات حساس خود را پیش از ارسال با ابزارهایی مثل VeraCrypt، AxCrypt، BitLocker رمزنگاری کنید. گزینه دیگر استفاده از سرویس‌های ایمیل امن نظیر ProtonMail یا نرم‌افزار PGP است.

از نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور استفاده کنید

مبانی امنیتی 7

استفاده از یک رمز عبور مشترک برای همه‌ی سرویس‌های آنلاین، به معنای کم کردن زحمت هکرها برای شکستن حریم فضای مجازی شما است. به هرکدام از حساب‌های اینترنتی خود رمز عبور منحصربه‌فردی اختصاص بدهید و دشواری‌های به خاطر سپردن و مدیریت آن‌ها را به نرم‌افزارهای مدیریت رمز عبور وا‌گذار کنید. بعضی از این نرم‌افزارها مثل LastPass کار ساخت رمزهای عبور مطمئن و امن را نیز برای ما انجام می‌دهند.

از گزینه‌ی احراز هویت دومرحله‌ای سرویس‌های اینترنتی استفاده کنید

مبانی امنیتی 8

 در حال حاضر بیشتر سرویس‌های پرمخاطب، امکان فعال کردن قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای (2FA) را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. با فعال کردن این قابلیت یک دیواره‌ی دفاعی مستحکم شما را از همه خطرات فاش شدن رمز عبور محافظت خواهد کرد. با مراجعه به وب‌سایتtwofactorauth می‌توانید همه سرویس‌های مجهز به این ویژگی را ببینید. اگر در هنگام فعال کردن 2FA دقت کافی داشته باشید، حتی در صورت گم‌شدن گوشی هوشمندتان به حساب‌های کاربری خود دسترسی خواهید داشت.

افزایش بازدید سایت را با این ۱۱ترفند واقعی در ۳۰روز تجربه کنید

افزایش بازدید سایت Increase site visit به صورت واقعی اصلی ترین دغدغه همه صاحب کسب و کارهای آنلاین است. با من به اتفاق باش لغایت به چهره کاملا عملی بهت یاد بدم که چطوری می توانی به صورت عملی افزایش بازدید وبلاگ رایگان  را در دستت بگیری و به یک بازاریاب اینترنتی چیره دست تبدیل بشوی


۱۱ترفند راستین که در ۳۰روز مایه افزایش بازدید سایت می شود

میخوام یکبار برای همیشه آموزش افزایش بازدید سایت به صورت واقعی را برایت روشنگری بدم. پس ۶دانگ حواست اینجا بشه و هرچی دم دست داری بزار ساحل و مو به مو کارهایی که بهت یاد میدم را انجام بده و خودت نتایج را ببین شگفت زده میشی.


من اینجا ۱۱روش صد در صد عملی و قابل اجرا را بهت یاد میدم پس ازت تمنا میکنم که یکبار این کارها را اجرا کن و نتیجه اش را خودت ببین و لذت ببر.


۱- فرآوری محتوا برای افزایش بازدید سایت از راه گوگل

اصلی ترین و بهترین طریق برای افزایش بازدید راستین سایت، گوگل است. خیلی واضحه دیگه! خودت در روز چقدر در گوگل جستجو میکنی؟ حال که مخاطبای سایت تو هم قبل از اینکه بخواهند درون را بشناسند در گوگل جستجو می کنند و می شناسنت. بعد باید کاری کنی که در گوگل بیای بالا. من در پاراگراف بعدی گسترده در ارتباط با افزایش بازدید سایت در گوگل گفتگو میکنم.


بالا بردن بازدید سایت در گوگل

برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل باید پایه و پای بست، کارت را بر روی فرآوری درونمایه بگذاری. فرقی نداره که چی میفروشی، در هر مقوله ای که باشی می توانی تولید محتوا انجام بدی. اگر در گویه البسه وجود می توانی درباره مد و فشن درونمایه تولید کنی. اگه مبلمان میفروشی می توانی در گویه دکوراسیون خانه درونمایه تولید کنی. اگه لوازم برقی آشپزخانه میفروشی می توانی پروانه پخت خوراک با فلان چرخ گوشت را آموزش بدی. تقریبا  می توانم بگم که در هر صنفی که باشی می توانی درونمایه تولید کنی.


مردم پیگیری اطلاعات هستند


وقتی فردی در گوگل جستجو میکنه یعنی دنبال اطلاعات میگرده و این اطلاعات میتونه در محتوای تولید شده درون باشد. پس اینجاست که گوگل میگه سایت هایی را میارم صفحه اول که محتوای مفیدی فرآوری می کنند. حالا متوجه شدی داستان از چه پیمان شد؟ بله درونمایه ریشه-بن-بیخ داستان است. بعد برای اینکه در گوگل افزایش رتبه داشته باشی باید محتوا تولید کنی.


چگونه محتوا فرآوری کنم؟


برای فرآوری محتوا راهکارهای زیادی داری. توی گستره کاری که وجود کوشش کن روزی نصف ساعت مطالعه داشته باشی الی هم اطلاعاتت به روز باشه و هم به یک کارآزموده در حوزه کاری خودت تبدیل بشی و وقتی خودت مطالعه داشته باشی می توانی آسان تر دست به قلم بشوی و بنویسی. ببین در دامنه ای که وجود چه مجلاتی است؟ چه ماهنامه ها و هفته نامه هایی است؟ چه کتاب هایی است؟ باید از اطلاعات این منابع ها بهره‌گیری کنی و در قالب مقالات در سایت منتشر کنی. می توانی از برگردان مقالات انگلیسی کاربرد کنی.


۲- افزایش بازدید سایت با تولید و انتشار فیلم

یکی از طریق های بسیار عالی و ضربتی برای افزایش بازدید سایت، فرآوری ویدئو است. چه بسا بپرسی که چه ویدئویی؟ کاری نداره که، همون مطالبی که میخوای به چهره مقاله در سایت منتشر کنی را، یک سری را بیا جلوی دوربین گفتگو کن و در سایت قرار بده. به همین راحتی. اینکار خیلی اعتمادسازی میکنه. ببین آیا رقیبات اینکار را انجام می دهند؟ اگه انجام می دهند که باید درون هم اینکار را اتمام بدی و اگه انجام نمیدهند هم همین امروز این کار را اتمام بده تا به چهره ازشون سبقت بگیری. فقط خواهشی که دارم برای جلوی دوربین نیامدن هزارتا بهانه نیار! ویدئو تاثیر خیلی زیادی در بالا بردی رتبه سایت در گوگل داره و همین سوژه باعث افزایش بازدید واقعی و هدفمند سایتت میشه. وقتی فیلمت را فرآوری میکنی می توانی آن را در سایت بارگذاری کنی و همچنین باید فیلمت را در آپارات، نماشا، تماشا بارگذاری کنی. این سایت ها بازدید بالایی دارند و می توانی از بازدید این سایت ها به چهره رایگان به نفع خودت استفاده کنی.


تولید و انتشار ویدئو بدون به کارگیری دوربین


اگر به هیچ عنوان نمیخوای جلوی دوربین بیایی اما برادر داری که ویدئو منتشر کنی تا زودتر به نتیجه برسی می توانی از یک روش خوب استفاده کنی! می توانی متنی که داری را در قالب عنوان های اصلی در پاورپوینت پیمان بدی و بعدش با استفاده از یک نرم انگیزه ها که ویژه فیلم برداری از پیرامون دسکتاپ است از پاورپوینت فیلم بگیری و آغاز کنی روی اسلایدها گفتگو کردن. به همین راحتی یک فیلم داری که صورت خودت هم درونش نیست و از دوربینی هم کاربرد نکردی. البته مفتوح اگه عقیده من رو بخوای بهت میگم که اگه بیای جلوی دوربین خیلی بیشتر اعتمادسازی میشه. برای فیلمبرداری از دسکتاپ هم از نرم انگیزه ها camtasia میتونی بهره‌گیری کنی.


۳- تولید محتوای منظم


به به! جانم محتوای منظم! گوگل سایت هایی که به چهره منظم محتوا تولید می کنند را خیلی اخ دارد. برای تولید درونمایه باید یک برنامه ریزی مناسبی داشته باشی. مثلا می توانی برنامه ریزی کنی که روزهای فرد، ساعت ۸صبح یک محتوای جدید در سایت منتشر کنی. اینکار را ۶ماه انجام بده، برای رقبات دست نیافتنی می شوی. البته تعداد محتوایی که می خواهی منتشر کنی رابطه مستقیمی داره با دامنه ای که وجود و من این عدد را صرفا برای نمونه آوردم الی برایت جا بیفتد.


۴- بحث در انجمن برای افزایش بازدید واقعی سایت

اگر می خواهی به چهره هدفمند افرادی را جذب سایتت کنی باید بگم که احد از شیوه های خیلی جذاب استفاده از انجمن های گفتگو برای افزایش شدامد سایت می باشد. (وقتی میگم افزایش ترافیک سایت، یعنی افزایش بازدید سایت) اکثر مجلس های تبادل نظر قابلیتی با اسم امضای کاربری داره، یعنی به اینصورت که وقتی به یک پست استجابت می دهی، لینک سایتت پائین جوابی که میدی نشان دیتا میشه. بعد شروع کنی روزی یک ساعت برگزیدن بده به پاسخگویی در انجمن های گفتگوی معروف. گرد از مجلس های گفتگوی مطرح در ایران مجلس پرشین تولز می باشد.


۵- ارسال فراخوانه شخصی سازی شده


در هر صنفی که هستی باید ببینی که چه افرادی می توانند بیننده سایتت باشند. می توانی سایت هایی را معرفی کنی و یا یک راز به سایت دیوار بزنی و یومیه به ۱۰نفر پیغام بفرستی و دعوت کنی که از سایتت دید کنند. البته در نظر داشته باش که به هیچ عنوان در پیام دعوتت تبلیغ محصولت را نکن و سعی کن یک رهنمود و یا یک هدیه و یا سپریدن یک خدمت را وعده بدی لغایت طرف روبرو برایش جذابیت داشته باشه و به سایتت راز بزنه. شاید این شیوه خیلی بیهوده به عقیده برسه اما من هم روزهای ابتدایی با همین کارهای به نما بیهوده سایتم را به کل توانستم معرفی کنم.


۶- ساخت وبلاگ کمکی


در کناره سایت خودت میتوانی یک تارنگار جداگانه هم داشته باشی. می توانید یک سری از مطالبی که در سایتت منتشر میکنی را در وبلاگت هم منتشر کنی و در کنارش یک سری مطالب را تنها در وبلاگت پیمان بدی. البته توصیه میکنم که مطالب با ارزش تر خودت را در سایت خودت منتشر کن و تمرکز اصلی برای روی سایتت باشه ولی می توانی از وبلاگ هم کمک بگیری. در حال آماده دوتا سرویس برتر وبلاگدهی در ایران بلگفا و وطن بلاگ هستند. در فیلم آموزشی ساخت وبلاگ، شیوه ساخت وبلاگ را تعلیم دادم که می توانی به چهره رایگان نگریستن کنی.

اعتماد به برند بیشتر از محبوبیت اهمیت دارد

محبوبیت برند یکی از عوامل تأثیرگذار در جذب مشتری و افزایش میزان فروش است. به‌عنوان مثال شرکت اپل خود را به‌عنوان برندی دوستانه و قابل دسترس تعریف کرده است و امروزه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای صنعت خود شناخته می‌شود. بنابراین هر برندی باید برای افزایش محبوبیت خود تلاش کند. اما محبوبیت به تنهایی کافی نیست و باید با جلب اعتماد همراه باشد. مردم ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های قابل اطمینان خرید کنند.

اعتماد تعریف دیگری از صداقت بوده و به همان اندازه ضروری است. هر برند با نحوه‌ی معرفی و داستان خود اعتماد مشتری را جلب می‌کند. درنتیجه برندی که عملکردی نامنظم داشته و نتواند خودش را جای مشتری قرار دهد اعتماد مخاطب را نیز نخواهد داشت. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیتبه بررسی بیشتر سهل‌انگاری‌های برند در جلب اعتماد مشتری می‌پردازیم.

۱- داشتن وب‌سایت نامناسب برای معرفی کسب‌وکار

وب‌سایت اولین منبع هر مشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند است. برندی که وب‌سایت نامرتب با طراحی نامناسب داشته باشد هرگز نمی‌تواند اعتماد مشتری را جلب کند. داشتن وب‌سایتی با طراحی مناسب حتی برای کسب‌وکارهای ساده و کوچک نیز ضروری است. وب‌سایت به اندازه‌ی اولین برخورد در ملاقات‌های حضوری مهم است و هرقدر طراحی بهتری داشته باشد تأثیر بهتری روی مخاطب خواهد گذاشت.

یک وب‌سایت مناسب باید به مخاطب نشان دهد در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، چگونه به مشتری سود می‌رساند و چه وجه تمایزی نسبت به سایر رقبا دارد. صفحه‌ی اول وب‌سایت نباید شلوغ و نامرتب باشد، تصاویر و محتوای زیادی داشته باشد و از فونت نامناسب برای متون استفاده کرده باشد. وب‌سایت، صدای برند است و باید با توجه به ویژگی‌های اساسی برند طراحی شود. همچنین باید راهنمای ساده داشته باشد تا مخاطب به راحتی به صفحه‌ی مورد نظر هدایت شود. توجه کنید متنی که داخل وب‌سایت می‌نویسید نباید غلط املایی داشته باشد. برخی مخاطبان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند اما اغلب مردم نسبت به غلط نگارشی و گرامر سخت‌گیر هستند.

سرعت بارگذاری سایت باید بالا باشد. به طور متوسط کاربران انتظار دارند وب‌سایت بعد از ۴ ثانیه بارگذاری شود و در غیر این صورت، صفحه را می‌بندند. هرقدر سرعت بارگذاری کم‌تر باشد احتمال اینکه در جستجوی گوگل رتبه‌ی کمتری کسب کند بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید یک وب‌سایت نامناسب، یعنی برند به تأثیر اولین برخورد اهمیتی نمی‌دهد یا بودجه‌ی کافی برای طراحی وب‌سایت در اختیار ندارد.

brand

۲- عدم دریافت نقدهای مثبت از طرف مشتری‌های راضی

طبق آمار اعلام شده ۹۹ درصد مشتری‌ها نقدهای آنلاین را بررسی می‌کنند و ۸۸ درصد آن‌ها به آن‌چه که می‌خوانند اعتماد می‌کنند و ۷۲ درصد بعد از خواندن نقد برای خریدن محصول اقدام می‌کنند. درنتیجه هیچ تبلیغی برای یک برند بهتر از پیشنهاد شدن توسط مشتری‌های راضی نیست.

مشتری‌های خود را به شرکت در نظرسنجی تشویق کنید. طبق نظرسنجی‌های انجام شده ۷۰ درصد مشتری‌ها، در صورت درخواست مایلند تجربه‌ی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در شبکه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ به طور مستقیم با مشتری‌ها در ارتباط باشید و نظر آن‌ها را در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود منتشر کنید. از نقدهای منفی نترسید و مشکلات را حل کنید. برندی که حتی یک نقد منفی نداشته باشد مشتری را نسبت به مخفی‌کاری مشکوک می‌کند. نقدهای منفی اعتبار و شفافیت برند را افزایش می‌دهند.

brand

۳- عدم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

برندی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت نداشته باشد یعنی کسب‌وکار خود را متوقف کرده است یا بودجه‌ی کافی برای استخدام متخصص و رسیدگی به این موضوع را نداشته یا علاقه‌ای به برقراری ارتباط با مردم و یادگرفتن از آن‌ها ندارد. مردم فکر می‌کنند برندی که هیچ تعاملی با مشتری‌ها و طرفداران خود نداشته باشد یعنی نظر مردم هیچ اهمیتی برایش ندارد، در دسترس نیست یا حقیقتی را از دیگران پنهان می‌کند. ناگفته نماند فعالیت نیمه‌کاره برند در شبکه‌های اجتماعی نیز به هیچ عنوان مناسب نیست و مزایای بهره‌مندی از اینفلوئنسر مارکتینگ را نیز از دست می‌دهد. اینفلوئنسرها افراد معروف در شبکه‌های اجتماعی هستند که با طرفداری از یک برند و تبلیغ محصولاتشان تأثیر زیادی در افزایش میزان فروش محصولات دارند.

۴- اطلاعات درستی به مخاطب نمی‌دهید

هیچ چیز بیشتر از اطلاعات اشتباه در مورد محصول یا خدمات نمی‌تواند اعتماد مشتری را نسبت به برند از بین ببرد. صداقت و شفافیت اولین اصول جذب اعتماد هستند و باید در تمام مراحل ارتباط با مشتری مانند خدمات پس از فروش رعایت شوند. به‌عنوان مثال برندی به مشتری، تاریخ مشخصی را برای تحویل نتایج قرارداد، قول داده است؛ اما به دلایلی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و برای همیشه اعتماد خود را نزد مشتری از دست می‌دهد.

همچنین تمامی اطلاعاتی که در مورد محصولات، خدمات و رویدادها از طریق راه‌های ارتباطی منتشر می‌شوند باید صحت داشته باشند. مهم نیست واسطه‌ی ارتباطی شرکت وب‌سایت است یا فردی که به نمایندگی از برند در رویدادها سخنرانی می‌کند، مهم این است که حرف برند باید در تمامی کانال‌های ارتباطی یکسان باشد تا بتواند اعتماد مشتری را جلب کند.

trust

۵- به ارتباطات اهمیت نمی‌دهید

این روزها روش‌های تبلیغاتی متفاوت از گذشته هستند و برندهایی که مشتری را به طور مستقیم برای خرید محصول ترغیب می‌کنند شانس زیادی ندارند. از این رو بازاریابانی موفق هستند که اطلاعات مفیدی در مورد محصولات برند بدهند و مشتری را به شکل غیر مستقیم نسبت به خرید ترغیب کنند. به‌عنوان مثال یک شرکت خدمات بیمه عمر باید در وبلاگ خود پست‌هایی در مورد اهمیت سلامت، سبک زندگی و اهمیت خانواده منتشر کند تا اطمینان و اعتماد مشتری را جلب کند.

یکی دیگر از روش‌های حفظ ارتباط بعد از فروش محصول ارسال نحوه‌ی استفاده محصولات و خدمات به مشتری است. بعد از فروش محصول و خدمات خود فکر نکنید همه چیز تمام شده است. به طور دائم با مشتری در ارتباط باشید و او را راهنمایی کنید.

جمع‌بندی

درنهایت می‌توان گفت یکی از بهترین راه‌ها برای جلب مشتری این است که خودتان را جای آن‌ها بگذارید. آن‌ها می‌دانند هدف همه‌ی کسب‌وکارهاپول درآوردن است اما ترجیح می‌دهند از برندی خرید کنند که برای رفع مشکلی خاص به آن‌ها کمک می‌کند. برای جلب اعتماد مشتری، خودتان و کاری که انجام می‌دهید را صادقانه به آن‌ها معرفی کنید. اطلاعات خود را دوستانه با آن‌ها به اشتراک بگذارید و تمام اعضای تیم را با هم هماهنگ کنید. با این کار نه تنها اعتماد مشتری را جلب می‌کنید بلکه شاید به برند محبوب آن‌ها تبدیل شوید.