قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

انرجوس با فناوری واتاپ شارژ از راه دور را ممکن می‌کند

فناوری واتاپ (WattUP) شرکت انرجوس (Energous)،  مجوز کمیته‌ی فدرال ارتباطات را دریافت کرد. این دستاورد رؤیای شارژ از راه دور را یک گام دیگر دست‌یافتنی‌تر کرد.

روش‌های کنونی شارژ بی‌سیم مستلزم این هستند که دستگاه ضمن پشتیبانی از Qi روی پد شارژ بی‌سیم قرار بگیرد تا بدون اتصال سیم شارژ شود. این روند، شارژ کردن گوشی مخصوصا موقع خواب و در مکان‌های تاریک را تسهیل می‌کند؛ اما از آن‌جایی که دستگاه وابسته به پد شارژ است و قابل جابجایی نیست، شارژ وایرلس نسبت به شارژ سیمی راحتی چندانی در این خصوص به همراه نمی‌آورد.

این همان روندی است که انرجوس به کمک فناوری واتاپ قصد تغییر آن را دارد. واتاپ که شارژ وایرلس نسخه‌ی ۲.۰ نیز نامیده می‌شود، شارژ بی‌سیم واقعی به ارمغان می‌آورد. انرجوس مدعی است که در نهایت این عملیات می‌تواند در شعاع پانزده متری از شارژر صورت بگیرد. هرچند شاید این مجوز کمیته‌ی ارتباطات چندان هیجان‌انگیز نباشد؛ اما وقتی آن را در کنار مجوزی که در دسامبر سال گذشته به شارژ از شعاع سه متری داده شد قرار دهیم، نشانگر این مطلب است که فناوری مورد بحث از لحاظ کاربری ایمن و احتمالا آماده‌ی عرضه‌ی عمومی است.

شارژ بی سیم واقعی

مدیرعامل انرجوس، استفن آریزون، می‌گوید:

دریافت اولین گواهی FCC برای شارژر بی‌سیم از راه دور، گامی بلند برای به وجود آوردن اکوسیستم شارژ بی‌سیم همگانی است.

انرجوس وعده داده که فناوری جدید کاملا انعطاف‌پذیر است و می‌توانید مثلا دستگاه اپل خود را با شارژر سامسونگ شارژ کنید. این شرکت پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که قصد دارد فناوری شارژ جدید را به سایر لوازم الکترونیکی بیاورد. این یعنی تمام دستگاه‌های شما از جمله گوشی، تبلت، ساعت هوشمند و دستبند سلامتی، در صورت پشتیبانی از واتاپ، مادامی که در منزل هستید شارژ خواهند داشت. شارژرهای واتاپ می‌توانند در مکان‌های عمومی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

دریافت مجوز FCC گام بلندی برای انرجوس به‌حساب می‌آید؛ اما احتمالا زمان زیادی لازم است تا اولین شارژرهای واتاپ وارد بازار شوند. گفتنی است پس از اعلام این خبر، قیمت سهام انرجوس با افزایش ۵.۲ درصدی روبه‌رو شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.