قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آیین نامه انضباطی دانشگاه‌ها تغییر پیدا کرد؛ رصد دانشجویان در فضای مجازی

مدیرکل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان کشور اعلام کرده رسیدگی و برخورد با تخلفات دانشجویان در فضای مجازی به اصلاحات آیین‌نامه انضباطی دانشجویان اضافه شده است.

«جاماسب نوذری» در گفتگوی خود با ایرنا تاکید کرده آیین نامه انضباطی دانشجویان چندان تغییری نکرده و برخی موارد مانند رسیدگی به تخلفات در فضای مجازی به آن اضافه شده است. به گفته نوذری از سال ۷۸ تاکنون این آیین نامه تغییراتی نداشته و نیازمند اصلاحات بوده است:

«انتشار عکس‌های غیراخلاقی یا مرتکب‌شدن کار خلاف اخلاق در فضای مجازی، همچنین انتشار تصاویر نامناسب در کانال‌های اطلاع‌رسانی، شامل برخوردهای انضباطی با دانشجویان می‌شود.»

به گفته وی، برخوردهای انضباطی با دانشجویان هیچ تغییری نکرده و طبق روال گذشته به تخلفات رسیدگی می‌شود.

رصد دانشجویان در فضای مجازی

به گزارش ایرنا، جلسه 325 شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، آیین‌نامه انضباطی دانشجویان را اصلاح کرد. اصلاحات این آیین‌نامه از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این شورا ارسال شده بود.

این اتفاق در شرایطی می‌افتد که پس از روی‌کارآمدن دولت حسن روحانی، قول‌هایی مبنی‌بر آزادشدن فضای دانشگاه‌ها و اجازه فعالیت مجدد به تشکل‌های صنفی داده شده بود. بعد از انتشار این خبر یک فعال دانشجویی دانشگاه تهران در گفتگوی خود با روزنامه شرق اظهار کرده که پیش‌تر هم دانشجویان نسبت به انتشار مطالب و محتوا در فضای مجازی مورد بازخواست قرار می‌گرفتند: «اما چون مبتنی‌بر آیین‌نامه نبود و در شیوه‌نامه انضباطی قید نشده بود، مصونیت نسبی وجود داشت و دانشجو می‌توانست در این مورد از خود دفاع کند، اما حالا کارمان دشوار می‌شود و دیگر به راحتی نمی‌شود از کنار این اتفاق گذشت.»

برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که بند اضافه شده مصداق مشخصی ندارد و بسیار کلی مطرح شده است. آنها معتقدند که جمله عکس‌های نامناسب تعبیر مشخصی ندارد و دقیقا معلوم نیست چه عکس‌ها و چه فعالیت‌هایی نامناسب تشخیص داده می‌شود.«غزل معصوم‌شاهی» فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این باره به شرق می‌گوید:

«این بند دست کمیته انضباطی و نهادهای دیگر در دانشگاه‌ها را باز می‌گذارد تا بتوانند برای هر موضوعی دانشجویان را احضار کنند. ممکن است یک عکس از خودت، توییت، پست اینستاگرامی یا انتقاد به مسئول دانشگاه تو را راهی کمیته انضباطی کند و عملا راه هر اظهارنظری را از دانشجو می‌گیرد. جالب اینجاست این مشکل را ما در سال 91 در دولت احمدی‌نژاد داشتیم و کمیته انضباطی بچه‌ها را برای حضور در یک میهمانی که هیچ ربطی به دانشگاه نداشت و عکسش را در فیس‌بوک منتشر کرده بودند احضار و آنها را بازخواست می‌کرد.»

رصد دانشجویان در فضای مجازی

«علیرضا عبداللهی نژاد» روابط عمومی وزارت علوم بعد از واکنشات متعدد پیرامون انتشار این خبر با روزنامه شرق گفتگوی کوتاهی داشته و در این باره گفته است:

«بند مطروحه با این توضیحات پیشنهادی، از طرف وزارت بهداشت برای اصلاح آیین‌نامه آورده شده و شامل بحث‌های مربوط به اخلاق حرفه‌ای است که به شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها آمده و هنوز هم به صورت رسمی ابلاغ نشده، اما آنچه مشخص است این است که خیلی با بحث حریم شخصی دانشجویان منافات ندارد. تنها آنجایی که بر فرض مثال دانشجویی عکس مستهجنی را در گروهی منتشر کند و شاکی هم داشته باشد، این بند می‌تواند کمک‌کننده باشد یا در حوزه اخلاق پزشکی، انتظار حفظ راز و حریم شخصی بیماران را می‌توان پیگیری کرد. ما تأکید می‌کنیم که حریم شخصی افراد برای ما محترم است.»


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.