قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

9 تا از بهترین افزونه های سئو برای وردپرس

حتماً بسیاری از کمپانی ها و فروشگاه های بزرگ را الی کنون دیده اید که برای راه اندازی و انتشار سایت یا وبلاگ خود از سیستم وردپرس استفاده کرده اند و دیگر می توان گفت این سیستم از حالت تارنگار نویسی درآمده است و به یک سیستم همه کاره با پروا به افزونه های زیادی که برای آن نوشته شده است تبدیل شده است. ولی مهمترین نگرانی هر وبمستر و تارنگار نویسی در انتخاب سیستم مدیریت درونمایه برای راه اندازی سایت خویش و انتشار نوشته های جدید در آن قابلیت های موجود در آن سیستم برای بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) است که وردپرس هم الان با پروا به افزونه های زیادی که در این گویه برای آن وجود دارد می طاقت گفت بهترین گزینه است. اما در این نوشته از تورتک به شناسایی 8 افزونه برای وردپرس که امتحان خویش را بعد داده اند و در سایت های کبیر و موفقی کاربرد می شوند می پردازیم لغایت شما نیز چنانچه می خواهید سایت خود را از لحاظ سئو درونی بهینه کنید بتوانید به چهره مجانی این کار را سپریدن دهید.


افزونه سئو وردپرس


 


چه نیازی به نصب افزونه های سئو در وردپرس است ؟

اما چه بسا سوال شما این باشد که اصلاً چه نیازی به نصب افزونه های سئو در وردپرس است . آیا خود وردپرس به چهره قبل فرض نمی تواند رتبه سایت ما را در موتورهای جستجوگر افزایش دهد و از این روش بازدید کنندگان جدیدی را به صورت روزیانه برای سایت ما کسب کند ؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم وردپرس یک سیستم متن باز ، کاملاً مجانی است و در ساخت و توسعه آن به نکات زیادی مشابه سادگی پیشه با آن ، حجم زیر کدها ، استفاده از آن برای هر منظوری و … در عقیده گرفته شده است و هیچ تعهدی را وردپرس در ارئه دادن یک سیستم که همگی احتیاج های شما را بر طرف کند ندارد. همانطور که بسیاری از رفقا می پرسند چرا در سیستم عامل اوبنتو بعد از نصب نیاز به اضافه کردن پک های نرم افزاری و کدگذاری های دیگر است الی یک دسکتاپ کامل را داشته باشیم و مانند سیستم عامل ویندوز در آن کل چیز از پیش فراهم نشده است.


شما می توانید سیستم های متن باز را هر طوری که می خواهید پیکر بندی کنید و با پروا به نیاز خویش از افزونه ها و الصاق هایی که برای آن سیستم بدست سایر گسترش دهندگان ایجاد شده است استفاده کنید و گرد از جذابیت های کار با این طور نرم ادوات و سیستم ها ، همین نکته است.


حال اگر می خواهید صفحات سایت خویش را که با سیستم وردپرس ایجاد کرده اید برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی کنید و با این پیشه در سئو داخلی سایت خویش قدم مثبتی را بردارید و بتوانید بازدید کنندگان اکثریت را از راه موتورهای جستجوگر به سایت خویش جلب کنید می توانید علاوه بر امکانات پیش فرض وردپرس و پوسته های آن برای سئو از افزونه هایی که برای این شغل نیز ساخته شده اند کاربرد کنید. لازم به بیان است این افزونه ها معمولاً اکثر کارها را به چهره اتوماتیک انجام می دهند و نیازی نیست که شما از علم سئو و بهینه سازی سایت اطلاعات چندانی را داشته باشید.


 


افزونه WordPress SEO

شاید شگفتی کنید وقتی بدانید نام این افزونه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر سئو وردپرس میموس ( WordPress SEO ) است ! بله واقعاً نیز این نام برای این افزونه به نکوداشتن برگزیدن شده است چون می تواند بهینه سازی سایت شما را برای موتورهای جستجوگر در تمامی مقوله ها در دست بگیرد اگر شما از سیستم وردپرس استفاده می کنید. در پایین با کارهایی را که این افزونه بعد از نصب خویش می تواند برای سایت شما انجام دهد را می توانید نگریستن کنید.


درست است که این افزونه کاملاً رایگان است اما در اثناء استفاده از آن حس می کنید که از افزونه های پولی وردپرس که معمولاً با نام Premium Plugin شناسایی می شوند استفاده می کنید. علت این فرمایش نیز قدرت و امکانات بسیار این افزونه است که در پایین با آن ها آشنا می شویم.


 


مزایای استفاده از افزونه WordPress SEO

1. گزینش عنوان و توضیحات برای نوشته ها : همانطور که می دانید در اکثر پوسته هایی که برای وردپرس ساخته شده انذ از عنوان هر نوشته یا صفحه که در اثناء ایجاد آن در پیشخوان وردپرس نوشته اید برای عنوان ( Title ) آن صفحه وب بهره‌گیری می شود و این سوژه باعث می شود که در صفحه نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر همان عنوان نوشته شما به کاربران نمایش داده شود. اما احتمالاً شما می خواهید کمی عنوان هایی را که در موتورهای جستجوگر نمایش داده می شوند را جذاب تر کنید لغایت کاربران اکثریت به ورود به سایت شما دلگرمی شوند و از عنوان نوشته خود تنها در بالای آن بهره‌گیری کنید. افزونه WordPress SEO پس از نصب خود در ذیل افزودن نوشته با صفحه ها در پیشخوان شما کادری را نما می کند که در آن می توانید عنوان ( Title ) و توضیحات ( description ) دلخواه خویش را وارد کنید. همانطور که می دانید از توضیحات برای متن اختصار که در ذیل عنوان صفحات سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر استفاده می شود. البته این مقادیر را می توانید با به کارگیری دسته Titles در این افزونه که به منوهای پیشخوان شما اضافه می شود از این به بعد به چهره اتوماتیک ایجاد کنید و این پیشه را به خود این افزونه بسپارید.


2. آنالیز کلمات کلیدی هر نوشته شما : فرض کنید که می خواهید یک نوشته جدید در سایت وردپرسی خود انتشار دهید که سوژه آن مرتبط با طراحی سایت است. این افزونه می تواند در نخست به شما از راه همان کادری که در برتری اول آن شیوه نمایش آن را گفتیم کلمات کلیدی مرتبط با این موضوع را نمایش دهد که در موتورهای جستجوگر از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. سپس شما شروع می کنید به استفاده از این کلمات کلیدی در قسمت های مختلف نوشته و محتوای صفحه وب خود و … . در پایان نیز این افزونه به شما اثر می دهد که چه مقدار در جایگذاری آن کلمات کلیدی موفق بوده اید و این کار را صحیح سپریدن داده اید. اگر تمامی آیتم هایی را که این افزونه به آن ها اشاره می کند در آنالیز محتوای نوشته های شما ، رعایت کنید مطمئاً باشید تا چند ساعت بعد برای صفحه وب جدید ساخته شده در سایت شما بازدید کنندگان زیادی از راه موتورهای جستجورگر پیدا می شود. لازم به ذکر است این افزونه برای جمع آوری این اطلاعات از سیستم Linkdex Page Analysis استفاده می کند.


3. بهینه سازی پیوند احد وردپرس : یگانه دیگر از امکاناتی که پس از نصب این افزونه در سایت وردپرسی خود می توانید از آن بهره‌گیری کنید امکان بهینه سازی ساختار URL صفحات وب سایت خویش است. با استفاده از منویی که این افزونه پس از نصب خود در پیشخوان سایت شما می سازد و برگزیدن گزینه Permalinks از این منو می توانید تنظیمات مربوطه را تعیین کنید. مثلاً انتخاب کنید که به آدرس اینترنتی ( URL ) نوشته های شما نام بخش بندی آن نوشته اضافه شود و یا اینکه تمام آدرس های محتوای مقوله شده به نوشته شما به آدرس اصلی آن نوشته اشاره کنند و …


4. ساخت نقشه سایت XML : گرد سایر از نکاتی که در بهینه سازی سایت خویش برای موتورهای جستجوگر باید رعایت نماییم این موضوع است که دائم یک نقشه سایت کامل و استاندارد را برای اینکه موتورهای جستجوگر بتوانند همگی صفحات سایت شما را پیدا کنند بسازیم. اما احتمالاً در برخی از وقت ها بعد از ارسال یک نوشته جدید به سایت خویش این جستار را فراموش کنیم که آدرس آن را به نقشه سایت خود اضافه نماییم و یا گزینش اهمیت هر صفحه در نقشه سایت XML که گوگل ، یاهو و بینگ نیز از آن ها پشتیبانی می کنند خود یک جستار تخصصی و کاملاً حیاتی است برای سایت شما … . افزونه WordPress SEO در خود قسمتی را دارد که می تواند برای سایت شما به صورت کاملاً اتوماتیک یک نقشه XML کاملاً بهینه سازی شده را بسازد و هر وقت که شما نوشته جدیدی را به سایت خویش اضافه کنید ، تقسیم جدیدی را اضافه کنید و رویهمرفته هر تغییری بر روی صفحات سایت خویش اتمام دهید این افزونه به چهره خودکار تغییرات انجام شده را بر روی نقشه سایت XML شما اعمال می کند.


5. سفارشی سازی فید ( RSS ) سایت : اگر می خواهید به فید یا خوراک سایت وردپرسی خود ، به اول هر نوشته و یا واپسین،انجام آن محتوایی را اضافه کنید احتیاج به نصب افزونه ی دیگری ندارید. این افزونه این امکان را به شما می دهد که اینکار را با به کارگیری گزینه RSS در منوی آن که در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه شده است انجام دهید. مثلاً می توانید لینک سایت خویش را به فرجام تمام نوشته های سایت خویش در فید آن اضافه کنید تا سایت هایی که با استفاده از فید سایت شما نوشته های شما را بازنشر می کنند و به نوعی کپی برداری می کنند همگی تبدیل شوند به سایت هایی که به شما لینک می دهند و به افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر مشابه گوگل کمک می کنند.


6. سئو صفحه بندی ها : در نوشته بهینه سازی صفحه بندی های سایت خویش برای گوگل با طریق جدیدی که گسترش دهندگان موتور جستجوگر گوگل برای بهینه سازی صفحه بندی های سایت شمتا همانند صفحه های بخش بندی ، برچسب ها و … با اضافه کردن ویژگی های rel=next و rel=prev آشنا شدیم. حال اگر می خواهید این عمل در سایت وردپرس شما به صورت خودکار سپریدن شود و همگی صفحه بندی های موجود در سایت شما برای موتور جستجوگر گوگل بهینه سازی شوند می توانید از همین افزونه استفاده کنید.


7. نمایش فضا کنونی کاربر ( Breadcrumbs ) : یکتا از شیوه های معرفی بهتر ساختار سایت خویش به موتورهای جستجوگر همانند گوگل این است که در هر کدام از صفحات سایت خویش پرتو دهید که این صفحه مطعلق به کدام تقسیم سایت شما است که در رأس نوشته های سایت تورتک نیز می توانید این نوار را مشاهده کنید. این امر علاوه بر بهتر معرفی کردن ساختار سایت شما به موتورهای جستجوگر به بازدید کنندگان سایت شما نیز این امکان را می دهد که در چهره بیچارگی سایر نوشته هایی که با نوشته ای که آن ها در حال مشاهده آن هستند را بخوانند با کلیک بر روی نام تقسیم بندی هایی که در این نوار Breadcrumbs نمایش دیتا می شود.


8. پاک سازی سرآیند صفحات وب ( Head ) : هانطور که کران متوجه شده اید در قسمت Head صفحات وبی که سیستم وردپرس می سازد برخی از سرنوشت ها اصلاً ممکن است باره احتیاج نباشند و وجود آن ها فقط حجم صفحات سایت شما را بالا می برد. البته شدنی است برای شما هستی این اطلاعات خیلی مهم نیز باشد. در هر صورت با WordPress SEO می توانید سرآیند صفحات وردپرسی خویش را به هر صورت که می خواهید منزه سازی کنید.


9. ایجاد Canonical برای تمامی صفحات : یکی دیگر از امکات WordPress SEO این است که می تواند برای همگی صفحات سایت شما از تگ مربوط به Canonical برپایی کند. از طرف گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به کارگیری این تگ برای مشخص کردن صفحات اصلی سایت پیشنهاد شده است و در وردپرس با به کارگیری آن می توانید به راحتی از شر صفحات نظرها ، استجابت به نظر و … که مایه برپایی مطالب تکراری در صفحات سایت شما می شوند راحت شوید.


10. بهینه سازی برای شبکه های مجازی : اگر می خواهید در هنگامی که نوشته های سایت شما در شبکه های مجازی مانند فیس بوک و گوگل پلاس از طرف کاربران به اشتراک گذاری می شود به بهترین شکل شدنی نمایش داده شوند رهنمود می کنم از این افزونه بهره‌گیری کنید. برای نمونه این افزونه تصویر شاخص هر نوشته سایت شما را به شبکه های مجازی معرفی می کند و این امر باعث می شود که از گزینش تصاویر غیر مربوط و انتخاب آن ها به عنوان پیش نمایش از محتوای سایت شما در شبکه های مجازی ممانعت شود و …


11. امکان کوچ از سایر افزونه های سئو به WordPress SEO : بسیاری از کسان تنها به این انگیزه از افزونه بهینه ساز وردپرس خود هم الان استفاده می کنند که فقط آن را در ابتدای شغل سایت خود بر روی وردپرس نصب کرده اند و هم الان می ترسند با کوچ به افزونه بهینه ساز دیگر تمامی تنظیمات آن ها برای نوشتجات و صفحات موجود سایت آن ها از بین برود و این امر مایه کاهش رتبه سایت آن ها در موتورهای جستجوگر شود. چه بسا خوشحال شوید اگر بدانید افزونه WordPress SEO به شما این امکان را می دهد با استفاده از بخش Import & Export آن اگر قبلاً از افزونه HeadSpace2 و یا از افزونه معروف All-in-One SEO استفاده می کردید به این افزونه کوچ کنید بدون از دست رفتن تنظیمات اعمل شده شما بر روی نوشتجات و صفحات پیشین سایت خویش …


12. امکان بهره‌گیری در وردپرس چند سایته : اگر شما با به کارگیری امکان وردپرس چند کاربره یا بهتر است بگوییم در نسخه های جدید این سیستم از وردپرس چند سایته استفاده می کنید می توانید برای بهینه سازی تمام سایت های ایجاد شده در دامنین خود از این افزونه به صورت یکجا بهره‌گیری کنید.


13. و حتی … !


همانطور که می بینید افزونه WordPress SEO می تواند به تنهایی وظیفه بسیاری از افزونه های دیگر را انجام دهد و با استفاده از آن می توانید از احتیاج به نصب افزونه های گوناگون برای سپریدن این کار ها بی بیچارگی شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.