قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ده نکته برای اینکه ولاگ خود را یک درجه ارتقا دهید

پتاپیکسل در سری جدید ویدئوهای خود با عنوان Creative Hustle، دو عکاس مطرح یعنیاستیون جان ایربی و نیت لوئب را برای تهیه‌ی یک ولاگ خلاقانه از چالش عکاسی ۲۴ساعته از یک سوژه خاص به چالش کشیده است؛ به این صورت که هر یک از این دو عکاس در حین تلاش برای عکس‌برداری از سوژه‌ی موردنظر، یک ولاگ از چالش‌های پیش‌روی خود و ماجراهایشان را هم تهیه می‌کنند. در این چالش، عکاس‌ها، نه تنها در نقش بازیگر و ستاره ولاگ ظاهر می‌شوند، بلکه کار تهیه‌کنندگی و کارگردانی را هم انجام می‌دهند. محتوای این سری ویدئو Creative Hustle در ۱۰ نکته اصلی خلاصه شده‌ است که می‌تواند برای بلاگرها الهام‌بخش باشد.

ساختار روایی کلاسیک را بیاموزید

اگر توانایی داستان‌سرایی خوبی داشته باشید، ولاگ خوبی هم خواهید ساخت. به‌طور کلی، ساختار روایی کلاسیک شامل یک مقدمه (مواجهه‌ی قهرمان داستان با یک چالش)، بدنه‌ی داستان (قهرمان داستان با مشکلات و شکست‌هایی در مسیر خود مواجه می‌شود) و یک پایان (یک نتیجه‌گیری دراماتیک که در آن قهرمان بر مشکلات فائق آمده و پیروز می‌شود) است. منطبق کردن ساختار ولاگ خود با این ساختار روایی، یک برنده از شما می‌سازد.

خود را به چالش بکشید

تلاش برای گرفتن عکس‌های خلاقانه می‌تواند یک چالش تمام‌عیار باشد. این کار شما را در نقش یک قهرمان قرار می‌دهد و تمامی مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستید را در خدمت برانگیختن هر چه بیش‌تر احساسات مخاطبانتان قرار می‌دهد. نیت لوئب در ولاگ‌ خود بیان می‌کند که آرزو دارد از پرتوی نورهای شمالی در ساعات ابتدایی طلوع خورشید عکس‌برداری کند؛ ولی در ادامه با هوای نامساعد و ابری مواجه می‌شود. در انتهای ولاگ، هوا صاف می‌شود و نیت یک پایان‌بندی دراماتیک و احساسی را برای این عکس‌برداری در نظر می‌گیرد و احساسات مخاطبان خود را نشانه می‌رود.

فیلم بگیرید، فیلم بگیرید، فیلم بگیرید

هرچه مدت زمان بیش‌تری فیلم داشته باشید، انتخاب‌های بیش‌تری هنگام ویرایش ویدئو خواهید داشت. فیلم‌برداری از جزئیات غیرمهم و حتی فیلم‌های B-roll (هر فیلمی که به‌جز فیلم اصلی ولاگ گرفته می‌شود، به‌عنوان مثال فیلم‌‌هایی از اطراف لوکیشن فیلم‌برداری یا صحنه‌هایی خاص و مرتبط با موضوع که در تدوین استفاده می‌شوند) هنگام ویرایش می‌توانند تنوع و انتخاب‌های بیش‌تری برای ولاگ فراهم کنند. ولی نگران نباشید؛ هر چه در تهیه‌ی ولاگ باتجربه‌تر می‌شوید، فیلم‌های مختصرتر و مناسب‌تری می‌گیرید.

تایم‌لپس‌ها

تایم‌لپس‌ها ابزاری هستند که تغییر حالت یا مکان را منتقل می‌کنند. از تایم‌لپس‌ها، بی‌هدف و به صورت اتفاقی استفاده نکنید؛ بلکه آن‌ها را با برنامه و استراتژی خاص و برای کمک به جلو بردن داستان ولاگ به‌کار بگیرید.

راه‌های بامزه برای گفتن داستان خود پیدا کنید

با به‌کاربردن ترفندهایی کوچک در ویرایش ویدئوها، می‌توانید سطح ولاگ را به‌کلی بالا ببرید. ترفندهایی مانند عوض شدن لباس‌ها با دست زدن شبیه به شعبده‌بازی، دو بار در یک فریم ظاهر شدن یا انتقال از یک سمت فریم به سمت دیگر و ترفندهای بی‌شمار دیگر، می‌توانند مخاطبان را به وجد بیاورند.

ترفندهای ویرایش ویدئو

تجهیزات

یکی از دوربین‌های خوبی که با بهره‌مندی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد، بلاگرهای زیادی را با شیفته خود کرده است؛ دوربین سونی RX100V است. در واقع، چهار شاخص اساسی برای یک دوربین ولاگ خوب عبارتند از: صفحه‌نمایش لمسی، خارج شدن سریع از حالت زوم و فرمت 4K و کم‌حجم برای فیلم‌ها. RX100V، از تمام این ویژگی‌ها برخوردار است و علاوه‌بر این، حتی در دماهای بسیار پایین مانند زمستان‌های نروژ و یخ و برف هم دچار مشکل نمی‌شود.

دوربین مناسب برای ولاگ

سه‌پایه

هرچند گرفتن فیلم به‌صورت سلفی، جایگاه خاص خود را در ولاگ دارد؛ اما تماشای کل ولاگ در این حالت دشوار است. برای تولید یک ولاگ حرفه‌ای، یک سه‌پایه‌ی سبک و یک سه‌پایه‌ی GorillaPods (سه‌پایه‌ی قابل انعطاف) برای جابه‌جایی راحت و آزادی انتخاب لوکیشن جزء لوازم اصلی مورد نیاز هستند.

سه‌پایه دوربین

کمال‌گرا نباشید

کمال‌گرایی در تولید ولاگ واقع‌گرایانه نیست، چون شما با سختی‌های زیادی روبه‌رو هستید. بهترین کارتان را انجام دهید تا به کیفیت موردنظر خود برسید و آن را به پست تبدیل کنید. هرچه تعداد پست بیش‌تری تولید کنید، بهتر است. ولاگرهای حرفه‌ای در هفته چندین ویدئو پست می‌کنند. پس روی توسعه‌ی جریان کاری خود تمرکز کنید. پیدا کردن مسیر درست، حفظ کردن کیفیت و کمیت در کنار هم کار ساده‌ای نیست.

ویژگی منحصربه‌فرد خود را پیدا کنید

به‌عنوان یک ولاگر باید بدانید که که چه چیز ارزشمندی برای ارائه دارید. آیا ذاتأ فرد بامزه‌ای هستید یا در موضوعاتی به‌قدر کافی اطلاعات دارید که می‌توانید آن‌ها را با دیگران به‌اشتراک بگذارید؟ آیا هدف شما این است که محتوایی ترکیبی از آموزش و سرگرمی ارائه کنید؟ کارهای مختلف را تجربه کنید تا متوجه شوید چه مواردی با شخصیت و توانایی‌های شما سازگاری دارند و نتیجه می‌دهند؛ سپس محتوای ولاگ را براساس آن‌ها پایه‌گذاری کنید.

ولاگ

شخصیت و انرژی

شاید سخت‌ترین بخش تهیه‌ی ولاگ این است که خود شما، نقش اول ولاگ شخصی را بازی می‌کنید. این مسئله با تجربه‌ی بیشتر و احساس راحتی بیشتر در مقابل دوربین آسان‌تر خواهد شد. به‌هرحال، این به خود شما بستگی دارد که که مناسب‌ترین انرژی را برای برقراری ارتباط درست با مخاطبانتان پیدا کنید و شخصیت واقعیتان را به نمایش بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.