قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تمام دلایلی که باعث می شوند ویندوز هنگ کند

صفحات آبی، مشکلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ها از جمله رایج‌ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است.

همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشکلات مربوط به خودش را دارد که برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن کارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌شده روی هارد‌دیسک.

 

علاوه بر اینها، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌کننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از کاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و کار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌کننده می‌شود. تصور برخی‌کاربران بر این است که سیستم‌عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشکلات می‌شود، اما نظر کارشناسان این‌طور نیست. به عقیده کارشناسان، ویندوز یک سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از کاربران نیز با ثبات و بدون مشکل به استفاده از آن می‌پردازند.

 

البته یک نرم‌افزار نمی‌تواند صددرصد فاقد هرگونه مشکل یا باگ باشد، اما مهندسان مایکروسافت تا حد زیادی در این امر موفق بوده و سیستم‌عامل ویندوز را فاقد خطا و باگ طراحی کرده‌اند و در صورت بروز مشکلات نیز بسرعت با ارائه اصلاحیه‌ها نسبت به رفع آنها اقدام می‌کنند. در این میان، کاربرانی وجود دارند که مدام با سیستم‌عامل مشکل دارند و بیش از سایر کاربران با خطاهای رایج ویندوزی و هنگ‌های متوالی مواجه می‌شوند. این کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که هنگ کردن جزئی از سیستم‌عامل ویندوز محسوب نمی‌شود و این امر ممکن است به‌دلایل متعددی رخ دهد. برخی از برجسته‌ترین این دلایل عبارت است از:

 

حافظه و بورد اصلی
بسیاری از هنگ‌ها در سیستم‌عامل مخصوصا آنهایی که با یک صفحه آبی همــراه می‌شود و در اصطلاح Blue Screen Of Death نام دارد، به‌دلیل مشکلات ناشی از حافظه رم یا بورد اصلی رایانه رخ می‌دهد. دلیل بروز این خطا نیز فراهم نبودن امکان دسترسی به اطلاعاتی است که ‌باید در حافظه رم ذخیره شود.

 

اگر هم می‌خواهید خودتان اقدام کنید، پیش از هر کاری می‌توانید یک حافظه رم جدید را جایگزین حافظه قبلی کنید! در این شرایط اگر مشکل رفع شد، یعنی رم معیوب بوده است. در صورتی‌که با رم جدید مشکل همچنان باقی بماند، یعنی حافظه رم سالم است و مشکل به بورد اصلی مربوط می‌شود.

 

تنظیمات بایوس
بورد اصلی رایانه‌ها در بیشتر موارد دارای تنظیماتی از طرف کارخانه است که این تنظیمات نیز در بسیاری موارد با سخت‌افزارهای مختلف سازگاری کامل دارد. این تنظیمات می‌تواند به‌دلایل مختلفی توسط تکنیسین‌ها و متخصصان رایانه تغییر کند، اما زمانی که ظرفیت باتری بورد اصلی شما به پایان برسد، تنظیمات بایوس به حالت اولیه برمی‌گردد و این برگشت به حالت اولیه ممکن است با سیستم‌عامل شما سازگار نباشد.

 

در چنین شرایطی ‌باید رایانه را به‌دست یک متخصص بسپارید تا تنظیمات مورد نیاز را دوباره روی رایانه شما اعمال کند. یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که در این شرایط برای کاربران به‌وجود می‌آید، به‌هم خوردن اولویت‌های بوت رایانه است. به‌عنوان مثال چنانچه اولویت اول بوت روی حافظه فلش قرار بگیرد و فراموش کنید، حافظه فلش خود را از درگاه یو‌اس‌بی جدا کنید، ممکن است با خطای بوت مواجه شوید و فکر کنید ویندوز رایانه به‌طور کل با مشکل مواجه شده است.

 

سکته قلبی
رجیستری ویندوز همانند قلب ویندوز است و هنگامی که با مشکل مواجه شود، یعنی سیستم‌عامل دچار حمله قلبی شده است! در صورت بروز این شرایط نیز احتمال وقوع هرگونه هنگ یا ناهماهنگی در عملکرد صحیح سیستم‌عامل و حتی عدم بوت صحیح آن وجود دارد. برای رفع مشکلاتی از این قبیل نیز می‌توانید از پزشک‌های رجیستری کمک بگیرید. یکی از این پزشک‌ها نیز نرم‌افزار قدرتمند ccleaner است.

 

راه‌اندازهای اشتباه یا معیوب
درایور یا همان نرم‌افزارهای راه‌انداز، واسطه‌ای میان سخت‌افزار و نرم‌افزار است که به سخت‌افزارها می‌فهماند چه کاری را باید انجام دهد. چنانچه این برنامه‌های راه‌انداز بدرستی عمل نکند، با سخت‌افزارهای مربوط سازگاری نداشته باشد یا فایل‌های آن‌ صدمه دیده باشد، ممکن است موجب هنگ کردن رایانه و حتی نمایش خطای صفحه آبی بشود.


هنگ‌هایی که به‌واسطه این مشکل پدیدار می‌شود اغلب با یک کد خطا همراه بوده و در مواردی نیز به‌طور کاملا واضح نام سخت‌افزار دخیل در بروز مشکل نیز قابل مشاهده است. در صورتی که به‌همین راحتی قادر به تشخیص پیغام خطا یا سخت‌افزار معیوب نباشید نیز می‌توانید پیغام خطا را در گوگل جستجو کرده تا اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید.


حذف درایور و نصب مجدد آخرین نسخه از آن می‌تواند راه حل مناسبی برای رهایی از مشکلات مربوط به این بخش باشد.

 

مشکلات هارد‌دیسک
اگر تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید اما در موارد متعدد، سیستم‌عامل هنگام بوت شدن با مشکل مواجه است و قادر به شناسایی هارد‌دیسک یا درایو بوت نیست، مشکل به هارد‌دیسک رایانه مربوط است.


مشکلات مربوط به هارد‌دیسک در بیشتر موارد هنگامی مشاهده می‌شود که سعی می‌کنید به فایل خاصی روی آن دسترسی پیدا کنید. تست سلامت هارد‌دیسک با استفاده از ابزار Disk Bench براحتی امکان‌پذیر است.

 

تداخل سخت‌افزاری
بسیاری از کاربران بر این عقیده‌اند که سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌ها نسبت به رایانه‌های رومیزی از پایداری بیشتری برخوردارند. این پایداری بیشتر به سیستم‌عامل نصب شده روی لپ‌تاپ ارتباط ندارد بلکه مهم‌ترین دلیل آن، سازگاری کامل قطعات سخت‌افزاری به‌کار رفته در لپ‌تاپ با یکدیگر است. به‌عبارت دیگر، ممکن است شما هنگام تهیه رایانه رومیزی خود باتوجه به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار داشته‌اید قطعات مختلفی را تهیه کرده باشید. در مواردی مشاهده شده این قطعات با یکدیگر سازگاری کاملی نداشته و موجب فریز شدن سیستم‌عامل و نمایش خطای صفحه آبی شده ‌است.

 

این ناسازگاری در اغلب موارد با مراجعه به بخش Device Manager به‌صورت یک علامت خطر زرد رنگ قابل مشاهده است.
نرم‌افزارهای راه‌انداز، معیوب بودن سخت‌افزار، تنظیمات اشتباه در بایوس و برخی دلایل دیگر از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز این خطاست.

 

راه‌اندازی رایانه, ترفندهای ویندوز, تنظیمات بایوس

 

ویروس
گاهی اوقات رایانه‌ها ویروسی می‌شود و از نظر کاربرانی که به امنیت خود توجهی ندارند این ویروس‌ها هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند. اما بسیاری از مشکلات ناشی از وجود همین ویروس‌ها و آلوده شدن رایانه به آنهاست. ویروس‌ها ممکن است پردازشگر مرکزی را اشغال و درایورها را حذف کنند، فایل‌های سیستمی ویندوز را پاک کرده یا تنظیمات مدیریتی در سیستم‌عامل را تغییر دهند. این تغییرات می‌تواند دلایل بسیار روشنی برای هنگ کردن، فریز شدن یا حتی قفل کردن برنامه‌های شما باشد.

منبع تغذیه
اگر سخت‌افزارهای رایانه شما از سازگاری کاملی با یکدیگر برخورداراست، تنظیمات بایوس را بدرستی انجام داده‌اید، از سلامت هارد‌دیسک، بورد اصلی و حافظه رم هم مطمئن هستید اما باز هم رایانه شما در بازه‌های زمانی متفاوت دچار هنگ یا راه‌اندازی مجدد می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم منبع تغذیه را بررسی کنید. منبع تغذیه یا همان پاور رایانه می‌تواند در صورت نیم‌سوزشدن، کاهش توان برق‌رسانی و… این مشکلات را برای رایانه شما به‌همراه داشته باشد. گاهی اوقات افت ولتاژ و وجود نوسان زیاد در برق ساختمان نیز می‌تواند دلیل بروز این‌گونه مشکلات باشد.

 

نرم‌افزار‌های دردسرساز
به‌طورکلی، نرم‌افزارها نمی‌توانند موجب هنگ کردن سیستم‌عامل بشوند. اما گاهی اوقات بروز مشکلات در یک نرم‌افزار یا وجود باگ‌های فراوان در آن می‌تواند عملکرد سیستم‌عامل را با مشکل مواجه سازد. این مشکلات اغلب زمانی به‌وجود می‌آید که نرم‌افزار مورد نظر اجرا شود. پس چنانچه هنگام اجرای یک نرم‌افزار رایانه شما هنگ کرد یا برنامه مربوط به حالت فریز درآمد، پیشنهاد می‌کنیم آن نرم‌افزار را از روی سیستم‌عامل حذف کنید. برخی نرم‌افزارها نیز دارای قابلیت اجرای خودکار هنگام بوت سیستم‌عامل بوده و ممکن است در لـحظه بوت شدن سیستم‌عامل، مشکلاتی را به‌وجود بیاورد.

 

گرما
قطعات رایانه‌ای به گرما حساس‌بوده و افزایش دما در محفظه قرارگیری این قطعات ممکن است به آنها آسیب برساند. در بسیاری از موارد این قطعات به‌صورت خودکار در صورت افزایش حرارت، از کار افتاده و با این کار مانع از معیوب شدن قطعه مربوط می‌شود ؛ اما این قطع فعالیت به‌صورت هنگ کردن سیستم‌عامل یا راه‌اندازی مجدد آن مشاهده می‌شود. در مواردی نیز خطای به‌وجود آمده با بوق‌ یا بوق‌های هشدار متوالی اعلام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با انواع بوق‌های هشدار و خطاهای مربوط به هریک از آنها می‌توانید به راهنمای بورد اصلی مراجعه کنید.

ویندوز هشت دارای یک ویژگی امنیتی بزرگی می باشد که از اطلاعات شما در زمانی که درایو حذف شده باشد و یا قابل دسترسی نباشد محافظت می کند. در ویندوز ۸ برای فعال سازی این ترفند مراحل زیر را انجام می دهیم. با آریا مونز همراه باشید:


قفل کردن درایو 
مرحله اول: ابتدا بر روی درایو مورد نظر راست کلیک می کنم و از منوی مشاهده شده کلمه bitlocker راانتخاب و فعال سازی می کنیم.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

مرحله دوم: در این این قسمت تیک علامت گذاری به عنوان استفاده از کلمه عبور برای باز کردن درایو علامت گذاری می کنیم. سپس پسورد خود را وارد می کنیم و بر روی گزینه بعدی کلیک می کنیم.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

برای قفل بدون فلش usb بر روی گزینه اول کلیک کرده و ok را تایید می کنیم.

 

توجه: شما همچنین می توانید از کارت هوشمند برای باز کردن درایو خود استفاده کنید که می توانید تک کنار علامت گزینه مربوطه را فعال می کنید. که در این صورت نیاز به فلش مموری دارید.

 

مرحله سوم: پیشنهاد می کنیم برای امنیت بیشتر از فلش usb استفاده شود، زیرا از امنیت بالای برخوردار است.


مرحله چهارم: بر روی ذخیره در usb flash را می زنیم و در آخر گزینه بعدی را انتخاب می کنیم.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

مرحله پنجم: در این مرحله از شما خواسته می شود که چه مقدار از درایو خود را رمز گذاری می کنید و پس از تعین بر روی ادامه کلیک می کنیم.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

مرحله ششم: در این قسمت از شما سوال پرسیده می شود آیا مایل به قفل کردن درایو مورد نظر خود هستید؟ در صورت تایید بر روی گزینه start encrypting کلیک کرده و فرایند قفل گذاری شروع می شود.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

مرحله هفتم: پس از تکمیل شدن فرایند قفل گذاری سیستم خود را ریستارت کرده سپس مجدد راه اندازی می گردد خواهید دید درایو مورد نظر قفل شده است.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

عملیات قفل به پایان رسیده است و درایو مورد نظر شما قفل شده است.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

برای باز کردن درایو:
مرحله اول: بروی درایو مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه unlock derve را انتخاب می کنیم.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

مرحله دوم: در اینجا رمز مورد نظر خود را در کادر وارد کرده و بر روی unlock کلیک می کنیم.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

برای تغییر رمز عبور
برای تغییر رمز عبور بر روی درایو قفل شده راست کلیک کرده و بر روی گزینه change bitlocker passwordکلیک کنید.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 

مرحله دوم: رمز عبور قبل خود را وارد سپس رمز عبور جدید را بزنید و در اخر بر روی ok کلیک کنید.

 

روشن و خاموش کردن قفل درایو
بر روی درایو خود راست کلیک کرده و از منوی ظاهر شده گزینه mange bitlocker  را انتخاب می کنیم. در منوی ظاهر شده شما می توانید درایو ها رو بصورت دلخواه قفل یا باز کنید و یا حتی غیر فعال کنید.

 

توجه؛ کاربران توجه داشته باشند برای باز کردن درایو حتما باید از فلش کارت مورد نظر استفاده شود در غیر اینصورت درایو قفل شده و باز نخواهد شد.

 

 افزایش امنیت کامپیوتر, قفل کردن درایو

 



خواندن این مقاله به شما یاد می دهد که خطاها در نصب ویندوز 8 را عیب یابی کرده و به آسانی آنها را رفع کنید.

 

بوت شدن سیستم, ترفند ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

تصحیح خطای VirtualBox
ایمن‌ترین روش برای امتحان ویندوز 8 ، نصب آن بر روی یک کامپیوتر مجازی VirtualBox است. روش نصب تقریباً آسان است و نیاز به نگرانی درباره‌ی جزءبندی یا موارد دیگر برای آن نخواهید داشت. اگر این روش بنا به هر دلیلی کار نکرد، شما چیزی بیش از کمی زمان را از دست نخواهید داد.

 

اگرچه، ممکن است بعد از اتمام نصب، مشاهده  کنید که ویندوز 8 مجازی شما، پیغام "کامپیوتر شما نیاز به تعمیر دارد" را به شما بدهد. اما با وجود دادن پیغام های Press Enter to try again یا Press F8 for alternate boot options ، این گزینه کار نخواهد کرد.

 

خوشبختانه پاسخ راحتی وجود دارد. پنجره‌ی ویندوز 8 را بسته و در قسمت VirtualBox کامپیوتر مجازی خود را انتخاب کنید. Settings > System > Processor را کلیک کرده و کادر کنار Enable PAE/NX را تیک بزنید. OK را زده و ماشین مجازی خود را مجدد راه‌اندازی کنید. این بار احتمالاً به درستی آغاز خواهد شد.

 

بوت شدن سیستم, ترفند ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

تعمیر برنامه هایی که باز نمی شوند
اگر روی یک برنامه‌ی ویندوز 8 کلیک کردید و هیچ‌چیزی اتفاق نیفتاد، اغلب مشکل از موارد نمایشی است. به طور خاص، برنامه‌های ویندوز 8 رزولوشن صفحه‌ی کمتر از 768×1024 را پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین در صورت امکان رزولوشن خود را افزایش دهید. (دسکتاپ را بازکرده و راست کلیک کنید. Screen Resolution را انتخاب کنید.)
اگر این کار به شما کمکی نکرد، درایو ویدئویی خود را آپدیت کنید.

 

حل مشکلات حافظه کش (Cache)
نصب یا به‌روزرسانی برنامه‌های ویندوز 8 در حالت عادی تنها چند لحظه طول می‌کشد. اما اگر رایانه‌ی شما دیگر نمی‌تواند این دو کار را انجام دهد ، چندین عامل بالقوه ممکن است وجود داشته باشد.

 

برای مثال حافظه‌ی کش (Cache) آسیب‌دیده از محتمل‌ترین دلایل است. خوشبختانه مایکروسافت ابزاری را برای کمک تدارک دیده است. Win+R را فشار داده، wsreset را تایپ کرده و ENTER را بزنید. حافظه برای شما پاک خواهد شد.

 

اگر بروز رسانی ویندوز غیرفعال یا متوقف شده باشد نیز ممکن است برنامه های شما دچار مشکل شوند. Control Panel Troubleshooting را بازکرده و (Win+W را فشرده، مشکل را تایپ کرده و Troubleshooting را بزنید) روی Fix problems with Windows update برای شناسایی و حل مشکل کلیک کنید.

 

بوت شدن سیستم, ترفند ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

حل مشکلات اجرایی
اگر ویندوز 8 شما کند کار می کند، Task Manager جدید ممکن است راه حل هایی به شما ارائه دهد. برای بررسی این بخش  Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید.
روی More Details کلیک کنید. تب ساده‌شده‌ی Processes نشان می‌دهد در حال حاضر چه برنامه‌ای از CPU، RAM، HARD DRIVE و پهنای باند شما استفاده می‌کند. ( هر اطلاعاتی که در نسخه‌ی قدیمی Task Manager در دسترس بود اکنون به وسیله‌ی تب Details قابل مشاهده است.)

 

تب Performance نمایی گرافیکی از منابعی که در طول چند ثانیه‌ی قبل استفاده می شده‌اند به شما می دهد، درحالی‌که App History تاریخچه قدیمی تر برنامه ها را به شما نشان می دهد و مشخص می کند که کدام برنامه ها بیشتر از منابع سیستم استفاده می کرده اند.

 

آیا زمان بوت شدن سیستم شما زیاد است؟ روی تب جدید Startup کلیک کنید تا برنامه‌هایی را مشاهده نمایید که زمان بوت شدن ویندوز، سیستم آن‌ها را آغاز می‌کند.  Startup impact نشان می‌دهد که هر کدام از آن‌ها به چه میزان بر روی زمان بوت شدن سیستم موثرند. اگر برنامه‌هایی با مصرف زیاد را یافتید که به آن‌ها نیاز ندارید، روی آن‌ها راست کلیک کرده و Disable را انتخاب کنید تا آن برنامه ها دفعه بعد اجرا نشوند.

 

اگرچه این task manager بسیار قوی است، اما اگر دلیلی برای استفاده از Task Manager قدیمی دارید، هنوز هم می توانید به آن دسترسی داشته باشید. کلید ویندوز را نگه داشته و R را بزنید.  TaskMGR را تایپ کنید. برای باز شدنش Enter را فشار دهید. ( تایپ کردن TM سبب باز شدن ورژن جدید خواهد شد.)

 

بوت شدن سیستم, ترفند ویندوز, آموزش کامپیوتر

 

تشخیص مشکلات با  Device Manager Event
اگر مشکلی درباره درایور یا سخت‌افزار در ویندوز 8 دارید، Device Manager را بازکرده و به دنبال قطعه‌ی  مورد نظر بگردید. روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. روی تب جدید Events کلیک کنید. اگر ویندوز، درایو جدید نصب کرده، ابزارهای مرتبط را متصل کرده ، و یا اقدامات مهم دیگری روی این قطعه داشته است، آن‌ها را اینجا مشاهده خواهید کرد. این قابلیت در زمان عیب‌یابی بسیار مفید است.

 

افزایش سرعت chkdsk
اگر گمان می‌کنید که یکی از سخت‌افزارهای ویندوز 8 شما آسیب دیده است، ممکن است نسبت به استفاده از chkdsk /f وسوسه شوید. این گزینه هنوز هم کار می‌کند اما به به طرز وحشتناکی کند است و تا زمانی که سیستم را راه‌اندازی مجدد نکنید هیچ کاری نمی‌کند. بعلاوه، ممکن است دیگر به آن نیازی نباشد.

 

ویندوز 8 مرتباً chkdsk را در پس زمینه اجرا می‌کند، به دنبال مشکلات می‌گردد و آن‌ها را ضبط می‌کند. سپس، زمان اجرایشان در هنگام بوت، مجبور به اسکن هر بخش در هارد به صورت مجزا نیست. بنابراین تنها در چند ثانیه، مشکلات شناخته‌شده را رفع می‌کند.

 

اولین درس این است که احتمالاً دیگر نیاز به استفاده از chkdsk  ندارید.
اگر می‌خواهید به هر حال آن را امتحان کنید در ابتدا از chkdsk /f استفاده نکنید. به جای آن chkdsk /spotfix را وارد کرده و با بررسی دوباره در زمان بوت شدن موافقت کنید. سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کرده تا تغییرات اعمال شوند، آن هم به سرعت خیلی بالا.

 

این قابلیت با وجودی که بیشتر اوقات کار می‌کند اما هیچ ضمانتی در باره آن وجود ندارد. اگر به گزینه‌ی دیگری دسترسی ندارید، chkdsk /f را امتحان کنید.

 

ترمیم سیستم
ویندوز 8 به خوبی برای ما اجرا می‌شود، اما اگر زمانی دیدید که بالا نیامد ، باید در طول فرآیند بالا آمدن، کلیدهای Shift+F8 را برای دسترسی به ابزار recovery بفشارید.

 

به منو Troubleshoot و سپس Advanced Option بروید. در اینجا می‌توانید ابزار Automatic Repair را امتحان کنید که ممکن است مشکلات شما را رفع کند. فایده نداشت؟ همان منو به شما قابلیت استفاده از آخرین  سری  System Restore و تغییر تنظیمات Windows Startup را می‌دهد. حتی اگر تمایل به حل مشکل سیستم به صورت دستی را دارید، می‌توانید command prompt را باز کنید.

 

اگر همه‌ی این کارها برای شما خسته‌کننده به نظر می‌رسد، گزینه‌ی Refresh your PC در منوی Troubleshoot ممکن است بهتر باشد. زیرا این گزینه ویندوز 8 را مجدداً نصب می‌نماید اما فایل های شما را نگه داشته و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

 

اگر این گزینه کار نکرد، گزینه قوی تر Reset your PC را دارید که همه‌ی فایل های شما را پاک‌کرده و نسخه‌ی تازه‌ای از ویندوز 8 را نصب می‌کند.

 

شما لازم نیست که حتماً از منوی بوت به این گزینه ها دسترسی پیدا کنید. اگر ویندوز 8 بالا آمد اما زیاد پایدار نبود، در قسمت Control Panel گزینه‌ی Recovery را برای دسترسی راحت به Refresh، Reset و دیگر قابلیت‌های عمده‌ی recovery انتخاب کنید.
 

بوت شدن سیستم, ترفند ویندوز, آموزش کامپیوتر


خب احتمالا متوجه نشدید این یعنی چی!خب براتون میگم ما می خوایم یه سری فایل رو پشت یه عکس قایم کنیم مثل عمل Hidden در ویندوز! در این روش شما ابتدا فایل های که قصد دارید مخفی شوند را فشرده کرده و سپس فایل فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید .

 

به این ترتیب اطلاعات محرمانه شما در دل یک عکس مخفی می شوند و زمانی که کسی بر روی عکس کلیک کند تنها تصویر را مشاهده می کند و متوجه فایل های مخفی نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که نباید حجم فایل های مخفی شده زیاد باشد چون در اینصورت ممکن است دیگران به دلیل حجم غیر معمول فایل، به آن شک کنند.مگه نه؟

 

برای مخفی کردن
1- عکس و فایل های که میخواهید آنها را مخفی کنید در دسکتاپ (یا هر مکان دیگر)قرار دهید حال فایل هایی که قصد دارید مخفی شوند را توسط نرم افزار winrar فشرده کنید. مثلاً من فایل موزیک با نام Music رو می خوام پشت عکس Baby قایم کنم شما می توانید هر تعداد فایلی که دوست دارید را با این روش مخفی کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 آنالیز سایت رقبا در سئو سایت


نخستین گامی که باید پس از ورود به بازارهای الکترونیکی  بردارید، بررسی کامل رقبا است. قطعاً برای فروش فرآورده ، شناسایی برند و کسب رتبه برتر در بازرگانی باید رقبای موفق به نکوداشتن شناسایی شوند. بهینه سازی سئوی سایت، رقابتی است که کلیه فعالان پهنه بازرگانی برای به دست آوردن رنکینگ بالا و قرار اخذ در صفحه اول گوگل  به آن روی می‌آورند. بهینهسازی موتور جستجو بدین منظور باید در آغاز رقبا معرفی ، آنالیز و فعالیت‌های آن‌ها مشخص شود و در مرحله بعد، اقدامات رقبا بررسی، تحلیل و آنالیز شود تا در روبرو هر عملی،عکس العمل درخور اتمام پذیرد.  از کارهایی که می‌توان به هدف ترقی و سبقت دریافت از دیگر رقبا در بازار الکترونیکی اتمام داد، آنالیز بک لینک رقبا و سطح کیفیت آن می‌باشد. بعضی از سوالاتی که در این راستا درذهن به وجود می ایند، عبارتند از:


چه مدت زمانی سایت باره عقیده فعال بوده است؟

رقبا چه سهمی از بازار را در برگزیدن دارند؟

نقاط ضعف و توان آن‌ها در چیست؟

سایت رقبا چه فرصت‌ها و تهدیدات بالقوه‌ای برای ما ایجاد می‌کنند ؟

رقبا چه مدت زمانی را برای تبلیغات سایت خویش صرف کرده‌اند؟

علاوه بر کنکاش در مورد سؤالات مطرح شده، باید موارد دیگری باره رسیدگی پیمان گیرد که برخی از این موارد عبارتند از:


رتبه کلمه کلیدی در گوگل

بررسی بک لینک از نظر کمیت و کیفیت

بررسی لینک‌های داخلی و خارجی سایت مورد نظر

شناسایی استراتژی‌های بهینه سازی سایت رقبا

کشف مزیت‌های رقابتی رقبا

2- فایلی که می خواهید مخفی شوند (Music) را انتخاب کرده و فشرده کنید و نامی دلخواه برای اون بزارید البته شما باید مطمئن باشید که یک برنامه فشرده سازی مثل Win Zip or Zip Genius و یا ۷Zip را در سیستم خود نصب کرده اید. در غیراینصورت نمی توانید فایل را فشرده کنید

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

3- حال برای اتصال فایل فشرده شده به تصویر ابتدا کلید های Win + R را بزنید تا پنجره Run برای شما باز شود و سپس در آن CMD را تایپ کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر


4- پنجره خط فرمان باز می شود. برای اینکه به درایو ریشه برویم دستور CD Desktop را وارد نموده و کلید Enter را بزنید

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

5- حال این دستور را بنویسید copy /b Baby.jpg + Music.rar Fenjon.jpg

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

6- توجه داشته باشید بین حرف copy فاصله می باشد. سپس /b سپس فاصله نام عکس را می نویسیم به همراه پسوند .jpg سپس از روی صفحه کلید + را میزنیم بدونه فاصله در این قسمت نباید فاصله قرار داده شود سپس نام فایلی که می خواهیم مخفی شود Music.rar سپس یک فاصله قرار می دهیم و یک نام برای فایل جدید خود قرار میدهیم که ما  نام خروجی Fenjon.jpg گذاشته ایم توجه داشته باشید که نام خروجی باید با پسوند jpg باشد ودر اخر اینتر را فشار می دهیم. یک فایل جدید ساخته شد و در Desktop نمایش داده میشود.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

7- حال می توانید موارد اضافی را پاک کنید. دیگر نیازی به باقی فایل ها ندارید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

برای دیدن فایل مخفی شده در پشت عکس
حال که فایل خود را مخفی کردیم چگونه آن را باز کنیم؟
برای اینکار کافیست برنامه Winrar یا هر برنامه فشرده ساز دیگری را باز کرده وبه محل فایل بیایید و روی فایل مورد نظر دبل کلیک کنید.

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

 

مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

آیا نگران این هستید که در نبود شما چه کسی یا چه کسانی از کامپیوتر شما استفاده می کنند؟ شما باید بسیار مراقب باشید چون کاربران غیر مجاز می توانند با ورود به سیستم عامل شما هر نوع عملیات خرابکاری که دوست دارند را انجام دهند. به عنوان مثال درصورتی که کاربر خرابکاری به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد می تواند از طریق آن به تمامی اطلاعات شما دسترسی داشته و از آن سواستفاده نماید، و یا از طریق ایمیل شما به ارسال نامه های جعلی اقدام کند و یا عملیات بانکی جعلی انجام دهد و… فکر می کنید این کارها برای چه کسی دردسر درست خواهد کرد!؟

 

و یا شاید شما پدر یا مادر چند کودک هستید و می خواهید ببینید آیا فرزندانتان به قوانین و مقررات استفاده از کامپیوتر احترام می گذارند؟ دانستن زمان های ورود و استفاده از کامپیوتر به شما کمک خواهد کرد تا متوجه وفاداری آنها به قوانین استفاده از کامپیوتر شوید.

 

خوشبختانه کنترل اینکه کامپیوتر شما در چه زمان هایی مورد استفاده قرار گرفته است بسیار ساده و آسان است. در پست امروز قصد داریم این کار را بدون نصب هیچ برنامه اضافه ای در ویندوز ۸ انجام دهیم. پس با ما باشید.

 

Windows Event Viewer
همان طور که از نام این نرم افزار مشخص است، Windows Event Viewer برنامه ای است که به شما اجازه می دهد تا به بررسی رویدادهای مختلف و یا فعالیت هایی که برروی کامپیوتر شما انجام شده بپردازید. برای اجرای نرم افزار Windows Event Viewer در گوشه پایین و سمت چپ صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و run را انتخاب کنید.

 

سیستم عامل ویندوز, مدیریت کامپیوتر

 

درون پنجره Run عبارت eventvwr را تایپ و اینتر را فشار دهید.

 

سیستم عامل ویندوز, مدیریت کامپیوتر

 

در پنجره ظاهر شده از ستون سمت چپ برروی Windows Log کلیک کنید تا زیرمجموعه آن باز شود و از این بخش System را انتخاب کنید.

 

سیستم عامل ویندوز, مدیریت کامپیوتر

 

ستون Source نشان دهنده نوع رخدادهایی است که در کامپیوتر شما اتفاق افتاده و در این بخش قابل دسترس است. ستون Date and Time نشان می دهد که این رخداد در چه زمان و تاریخی اتفاق افتاده است. در ستون Source به دنبال عبارات Power Troubleshooter و Winlogon بگردید. عبارات Power Troubleshooter و Winlogon اطلاعاتی درباره ورود کاربران به ویندوز را در خود جای داده اند. این دو معمولا پشت سر هم قرار گرفته اند. به کمک اینها می توانید بفهمید کاربر در چه زمان و تاریخی وارد سیستم شده است.

 

سیستم عامل ویندوز, مدیریت کامپیوتر

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.