قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 31

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

وردپرس

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل پیوسته صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.


سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند فرهنگ زیاد، دانش پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر همیشگی الگوریتم‌های رتبه‌بندی خویش غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.


سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکتا از فعالیت هایی است که بدست سئوکار انجام می شود.


الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.




اوایل آغاز سئو

در اوایل سنه 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را ابتدا کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که امثال صفحه زرد، سئو اولیه بر بنیاد حروف الفبا اتمام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست هستی داشتند.


با رشد همیشگی اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری نما می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری کاربرد می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم واژه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه کاربرد شده تقسیم بر تعداد همه کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای درک محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به تعقیب این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را آغاز کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به پیگیری پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با به کارگیری روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.


یک نوشتار که بدست نیویورک تایمز در نوامبر سنه 1996 چاپ شد درباره توسعه‌دهندگان وب گفتگو کرد که برای پیمان گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو بهره‌گیری می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به به اتفاق کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت مخفی شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این واژه ها کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.


همان طور که گفته شد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل شغل خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن موعد قرار دریافت در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز هستی دارد و پیوستگی پیدا خواهد کرد.


اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در توسط آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش پیوستگی بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات پیوسته را نشانه می‌دهد.


بعد از اینکه سئوبرای شفا رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند فرهنگ و موعد برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.


بسته به اینکه چگونه واژه ها کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد بهره‌گیری پیمان می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه شدنی است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در طویل مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه لغایت نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را دربرگیرنده می‌شود، قرار گیرند.


این جای شگفتی نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر راز رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو چشم وهمچشمی کنند. به عنوان نمونه واژه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خویش گزین کردن می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خویش اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو پیمان گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به شمار مشتریانشان اضافه می‌شود.

یک مطالعه دیگر وب سایت میموس نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی همنشین دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و فقط 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و آماده هستند برای آن موعد و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می طاقت بصورت ذیل چکیده نمود:


در بازدید وب سایت کارایی بسزایی دارد.

باعث ایجاد برند می شود.

باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.

باعث شده تارنما در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.

باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.

بهترین افزار برای تبلیغات است.



سئو تو صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو داخل صفحه به مهار مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... پیوسته می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خویش بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این طریق پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین مهار را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که طریق SEO On Page بدرستی پیش از روش SEO Off Page سپریدن شود.


سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف طریق SEO On Page که توسعه وب سایت با مهار مستقیم بالایی سپریدن می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما اتمام می‌شود؛ این دربرگیرنده تمام چیزهایی است که می‌تواند در توسط آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در توسط آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با به کارگیری روش‌هایی که در بیرون از وب سایت اتمام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.


SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت توسط آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.


سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در واژگان فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو بهره‌گیری می‌کند.


سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به هدف فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با قصد توسط آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از لیست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.


انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که مایه افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.


مقالات در مقوله بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در گویه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:


پژوهشی در راهبرد های بهینه سازی موتور جستجو برای گسترش وب سایت های بزرگ

در این تحقیق پژوهشگر معتقد است که هنگامی که پیاده سازی تارنما به سرانجام می رسد مشکلی که خیلی از کمپانی ها با آن روبرو هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خویش را در اینترنت معرفی نماید که بهترین طریق برای شناسایی تارنما بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر پای بست، 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو رسیدگی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای گسترش تارنما را بصورت ذیل شناسایی می نماید:


بهبود ساختار سایت

استراتژی واژه ها کلیدی

استراتژی URL

بهینه سازی کد

پردازش کردن متن

بهینه سازی لینک های ورودی

استراتژی نام پهنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این تحقیق استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را رسیدگی و روشنگری داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز پیمان دیتا است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از عقیده محقق عبارتند از:


اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت

اضافه کردن URL به نقشه سایت

اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش شفا دید وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:


شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.

وب مسترها و کمپانی های بهینه سازی موتور جستجو: کمپانی هایی که با به کارگیری یکسری آلت و مهارت ها کوشش می کنند رتبه تارنما ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند

جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات باره نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را سپریدن می دهند می بایست از واپسین دگرگونی ها الگوریتم ها ی موتورهای جستجو آگاه باشند و عواملی که مایه می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و وانگهی از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی سایر می بایست اطلاعات خویش را در سه دسته بندی بالا همش بروز نگه دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.